Suburkan Niat

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

SUBURKAN NIAT || Satu masa dulu PC akui niat berpuasa itu bukan kerana Allah sepenuhnya atau kerana memenuhi salah satu rukun Islam..tapi yalah dah namanya pun kanak-kanak rebina gitukan..ha.ha..bila babah mama cakap kalau puasa cukup nanti dapat duit raya lebih..dapat baju raya lebih..pendek kata semua lebih la..mau tak blink..blink dan bling..bling biji mata..macamlah bulan lain PC tak minta baju baru..motif nak ponteng puasa sangat..

Itu dulu..zaman yang telah lama ditinggalkan tapi manisnya kenangan itu masih terasa...agak-agak kalau la sekarang PC buat macam tu..harus tempah jadi bakaran api neraka di akhirat..hu.hu..betapa semakin kita dewasa semakin bertambah tuntutan hukum yang perlu kita galas..

Daripada Abu Hurairah RA bahawa Nabi SAW bersabda 

Sesiapa yang berpuasa Ramadhan kerana iman dan ketaatan kepada Allah, serta mengharapkan keredhaannya, akan diampunkan semua dosanya yang telah lepas. 
(Hadith Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Tiada makna yang kita lakukan tanpa mengharap balasan kebaikkan daripada Allah SWT..itu pun niat sebenar kita buat yang baik-baik..hendakkan ganjaran pahala yang hanya Allah sahaja tahu dan boleh nilaikan untuk kita..jadi..tugas kita buat sahaja seberapa banyak perkara-perkara positif ya..

#moga Allah redha.
*terima kasih ukhuwah.

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. budak sekrng pun puasa nak upah.. contoh anak saudara abe ekin nenek suruh puasa penuh dia tanya kalau puasa penuh nenek nak bagi duit ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. berbanding dulu kita banyak ditawarkan ganjaran tapi sekarang mereka yang meletakkan syarat..hehehe..tapi tak apa..lama-lama kalau diterangkan in sya Allah mereka akan faham apa itu erti berpuasa yang sebenarnya.. :)

      Padam
  2. Nice entry... Kita semakin dewasa kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul..semakin mengajar kita banyak perkara :)

      Padam
  3. salam, rindu zaman kecik kecik dulu .. haha

    BalasPadam
  4. InsyaAllah..bila niat kita baik, mudah2an segala tingkah laku & perlakuan pun akan turut baik.. demi mengejar pahala dr Allah... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. in sya Allah..amin kak..harapnya niat dan perbuatan kita seiring...

      Padam
  5. Niat yg baik ada kekuatannya... teringat zaman kecik2 dulu... sebab niatlah ku gagahi juga hehee... :)

    BalasPadam
  6. Salam PC , ada betul tue zaman kanak-kanak ribena kita puasa nak dapat upah . Dalam as time flies , kita jadi matang . =) ... Nice sharing dan salam ramadhan . =D

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama