Bertahan Atau......Ermmm..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 

BERTAHAN ATAU...ERMMM || Kekuatan untuk bertahan itu bermula daripada dalam diri sendiri..lazimnya dikaitkan dengan semangat..dan semangat pula letaknya dihati..bentuk dan keadaan fizikal bukan penentu sepenuhnya kepada wujudnya semangat yang tinggi..mungkin ada yang sering terlepas pandang akan hal ini..hakikatnya semua dengan izinNYA..

SABAR BUKAN SLUMBER.Sabar itu perlu.Sabar itu sifat terpuji.Tapi sabar yang slumber tanpa tindakan walhal tindakan itu perlu..itu yang bahaya.Sabar tidak bersempadan itu mesti..tapi sabar yang disertai dengan usaha atau tindakkan itu wajar.Ada sesetengah orang faham untuk menghormati kesabaran orang lain..tetapi lebih ramai yang mengambil kesempatan di atas kesabaran orang lain..bahagian ini yang perlu ditangani dengan sabar tetapi bukan kesabaran yang kosong.

NUFFNANG OH NUFFNANG.Terserah pada diri masing-masing bagaimana untuk menambah pendapatan.Betul niat dan caranya..insyaAllah cantik juga rezekinya nanti.Lambat atau cepat serah padaNYA yang penting sudah diusahakan sehabis baik..pengiklanan dengan dunia blog berpisah tiada..ini menjadi salah satu usaha blogger menambah sedikit pendapatan..prestasi blog PC yang semakin merudum..atau pihak Nuffnang yang semakin rigid untuk memilih blog bagi menyiarkan iklan...wallahuaklam..mugkin ada blogger yang kian berputus asa dengan pihak Nuffnang atau setia menanti dengan sabar...terserah pandangan masing-masing..

UNIK DAN ISTIMEWA.Syukur Allah SWT pilih kita untuk menumpang hidup di muka bumi ini..berbekal agama yang diwarisi..akal dan fizikal(jasad) yang dipinjamkan..kita menempuh kehidupan yang penuh liku ini dengan gigih dan sebaiknya..alhamdulillah.Terima kasih Allah. 

Minta sesuatu daripada manusia..tidak dapat..kita berasa sedih dan kecewa..tetapi minta dengan Allah SWT biarpun lewat..keinginan untuk terus meminta itu subur..kerana Allah SWT menjawab setiap doa doa kita dengan cara yang paling unik dan istimewa...
Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Bertahan Atau......Ermmm..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

19 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. sebut sal nuff ni, start 2013 sampai skrg jumlah terkumpul x berapa nk naik.. x cm blogger lain.. tp tu ttp rezeki walaupun sikit..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah...seronok tengok blogger lain meriah nuff..tapi ni nak klik untuk kwn2 pun xde iklan Lea..bertabah sungguhlah.. :)

      Padam
  2. hahah bab nuffnang nie memang kena sabo..lol

    BalasPadam
  3. Kak Ana punya nuffnang lg sadis. Tp biarlah. Ada byk lg sumber rezeki kan. Mungkin itu bukn yg terbaik utk kak ana buat masa ni😊

    BalasPadam
    Balasan
    1. PC punya nuff double sadis Sis...adus...hihi...betul..bukan rezeki di sini mungkin Allah ganti di sana pulakan..insyaAllah :)

      Padam
  4. tu last dengan nuffnang..lepas ni nak cari lain..hahaha...dapat pun seciput je

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betullah...hihihi...insyaAllah ada rezeki dengan cara yang lain :)

      Padam
  5. kena byk sabar...
    sbb mcm nieyl dah putus asa...:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sabar ni...tapi tak mustahil PC pun berputus asa juga ni :)

      Padam
  6. akak punya iklan nuff ni langsung tak keluar dah..huhuhu, nampak sangat blog akak sendu tapi takpelah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tulah...PC adakah blog PC bakal menyusul..update atau tidak macam serupa je kak..huhuhu...mungkin nuff lebih memilih kot..blog yang betul2 strong...insyaAllah ada rezeki lain :)

      Padam
  7. Balasan
    1. Allahu..betul...asal disertakan usaha...ameen :)

      Padam
  8. Sabar memang sukar PC..
    Mudah menyebut tapi belum tentu boleh laksanakan..
    Betul kata PC, jangan ada yang ambil kesempatan atas kesabaran seseorang..

    Semoga PC sentiasa diluaskan pintu rezeki, amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sangat susah kak...kadang berperang dengan diri sendiri...iman-akal-nafsu...subhanaAllah..
      Ameen kak..moga pintu-pintu rezeki untuk kita semua terbuka luas..

      Padam
  9. Saya masih ada rm50 dalam nuffnang. Masalah org x nak iklan kat nuffnang sekarang org lebih pilih iklan facebook kesian nuffnang susah nak dapat iklan baru.

    BalasPadam
  10. dari nuffnang saya tak dapat banyak sangat

    BalasPadam
  11. tahniah ya moga terus menjana pendapatan dalam blog

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama