Matanya Orang..Telinganya Orang..Mulutnya Orang

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


MATANYA ORANG..TELINGANYA ORANG..MULUTNYA ORANG || Bersyukur bila Allah kurniakan pancaindera yang sempurna untuk kita..jaga baik-baik..manfaatkan juga ke arah yang baik-baik ya 😊.Salam Isnin yang indah😉..selamat qada puasa dan selamat melaksanakan puasa sunnat.

Aura Ramadhan kian terasa.Atau mungkin PC saja yang over dan rasa begitu.Promosi raya sudah bermula dari awal tahun sedang promosi Ramadhan baru sahaja bermula.Tidak mengapalah.Asal kita tahu batasannya.

MATANYA ORANG.Tidak perlu tunggu buka mulut pun kita boleh tahu reaksi dan emosi melalui mata..marah,gembira,sedih..yes sinar mata itu unik.Dan biarpun memandang pada perkara yang sama namun fokusnya pada satu-satu sudut itu berbeza beza kerana daya tarikan dan rasa tertarik setiap individu itu berbeza.

Lalu seorang wanita/lelaki dihadapan tiga orang lelaki/wanita..Lelaki/wanita A - lebih tertarik pada wajahnya.Lelaki/wanita B - lebih fokus pada potongan dan bentuk tubuhnya.Lelaki/wanita C - tumpuannya pada pakaian dan penampilannya.Siapa yang paling berasa nikmat dan beruntung sebenarnya?..bagi lelaki dan wanita yang menundukkan pandangannya..insyaAllah.

TELINGANYA ORANG.Dia dengar C..saya dengar E..eh..eh..mana satu ni..dah jangan tarik-tarik rambut..aurat tu..nak lebih selamat tanyalah biarpun berkali-kali..tiada salahnya bertanya..kalau takut lupa..risau silap..silalah mencatat kerana itu lebih baik daripada teragak-agak..

MULUTNYA ORANG.Kita tak boleh kawal mulut orang kecuali diri dia sendiri yang ada usaha nak didik mulut tu.Begitu juga kita..orang lain cuma boleh nasihat,selebihnya atas diri sendiri juga.Orang cakap kita dengarkan..kemudian tapis siap-siap..bila tiba giliran kita cakap pilihlah perkataan yang baik-baik walau pun susah..susahnya bila kita asyik dibom dengan perkataan perkataan yang menjarum dan menggunting..silap -silap kita terus bersilat..

Sabar dan syukur itu nikmat bila ingat kematian kian mendekat..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

15 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. menarik membaca dengan pancaindera kita.Hi..Sertai segmen tonton ucing nak try irama melayu.(^_^).

    BalasPadam
  2. Biasanya orang lebih memilih kata mengikut emosi negatif berbanding kata mengikut emosi stabil. huhu...

    BalasPadam
  3. yang penting kita jaga mata kita, telinga kita dan mulut kita dulu.

    BalasPadam
  4. salam Isnin PC. ana pun dah rasa bahang Ramadhan ni =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummusalam Sis..kan...seronok lain macm :)

      Padam
  5. JAGA SEMUA ANUGERAH ALLAH YG KITA MILIKI

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah kak PI...kerana semuanya juga ujian :)

      Padam
  6. Balasan
    1. Alhamdulillah...moga rasa subur yang ada sentiasa subur :)

      Padam
  7. Mata, telinga & mulut orang memang tak boleh dijaga.. So, kite jagalah yang kite sendiri kan kak PC... :)

    BalasPadam
  8. Semoga Allah sentiasa memberi kekuatan kpd kita semua agar menjaga mata, telinga dan mulut agar sentiasa beroleh rahmatNya... aamiin.

    BalasPadam
  9. tu kita setuju..dua benda tu lah jugak bawa kita kepada pahala atau dosa

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama