Header Ads

Selaginya Hidup

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

SELAGINYA HIDUP || Kerja..kerja..kerja..usahalah sekadar yang sehabis baik dan sehabis mampu..janganlah ala kadar kerana di dunia tanggung di akhirat jawab..dan kerja itu sangat luas pengertiannya..buka minda berlapang dada..paling utama bersih dan suci (halal) hasilnya..

Selaginya Hidup

AMBIL PENGAJARAN.Tidak boleh dimarah kerana haiwan berotak tidak berakal.Namun tahu tanggungjawab mencari rezeki untuk anak isteri..di awal pagi.Hehehe...comel awak mengais..di dunia slumber..tapi di akhirat ayam ini juga bakal menjadi saksi saat kita dibicara.SubhanaAllah.

HAK.Bukan tiket untuk kita lakukan apa pun sesuka hati.Jangan pernah membuang hukum kerana ianya salah satu cara meringankan di sana kelak..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
♡ Ramadhan kian mendekat 



logoblog

20 ulasan:

  1. iye tu PC. rezeki ayam tu di situ.
    ilham ayam tu pun dari Allah, kan.
    umah aida pot lepak kucing2 sekitar tau.
    aduhai. 3-4 kali kucing beranak kat area dlm umah, aduhai...
    aida ni penggeli kucing.
    tapi mcm happy plak tgk umah aida diorang selesa melepak.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..bangun pagi tengok ada ayam datang terkedek kedek..satu keluarga...senyum sendiri...hihihi...wah kucing siap beranak ya....kadang makin kita geli makin kucing menyakat...

      Padam
  2. Bukan hanya haiwan yang berotak tanpa akal, manusia juga sudah ramai yang begitu... Atau mungkin akal yang ada, tidak tahu hendak diguna... :(

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu yang ralat....sedih...istimewa Allah beri akal tapi dipersiakan...

      Padam
  3. Wkmsalam.
    Yang penting, pekerjaan yang halal, hasil yang halal.
    Mudah2an ada keberkatannya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Pakcik WP...sebab jadi darah daging..

      Padam
  4. Kengkadang terfikir sama ada rezeki yg kite cari ni berkat atau pun tak.. takut nak menjawab kat sana nanti..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kak PC pun gitu juga Lea...sama ada kerja atau tak..masih fikir perkara yang sama.

      Padam
  5. Mudah2an ada keberkatan dalam rezeki kita

    BalasPadam
  6. Sekecil-kecil benda yg kita buat kat dunia, kat akhirat nanti akan dibicarakan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Ana...tapi itu yang sering manusia lupa..

      Padam
  7. yang penting kerja halal. rezeki ad dimana2 kan :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...asal sentiasa usaha insyaAllah.

      Padam
  8. Betuk tu, apa pun kena usaha dulu. Kerja apa pun tak kisah.. Janji halal.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan..kalau usahanya betul insyaAllah hasilnya pun halal.

      Padam
  9. betul PC, dalam setiap ruang lingkup kehidupan kita perlu fikirkan dosa dan pahala

    BalasPadam
  10. Daripada haiwan pun kita boleh amik pengajaran :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...tiada yang sia-sia bila Allah cipta sesuatu itu.

      Padam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..