Cabaran Sungguh

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

CABARAN SUNGGUH || Kehidupan dan cabaran bukan satu perkara asing.Setiap hari yang kita lalui pasti ada cabarannya.Besar.Kecil.Berat atau ringan.Itulah beza cabaran setiap orang.Lain orang lain cabaran yang dihadapi.Hormati dan cuba fahami cabaran dan permasalahan orang lain.Menuding jari?Hentikan dan sila muhasabah diri sendiri.

JANGAN SAMPAI HILANG.Walaupun esok nasih lagi bercuti ganjaran meraikan prestasi cemerlang Malaysia di Sukan Sea,namun tidak dinafi hari ini telah ramai yang gerak pulang ke kediaman masing-masing dari kampung halaman.Kesesakkan jalanraya itu kelaziman yang tidak dapat disangkal.Jangan sampai hilang rasa sabar dan melayang pahala gara-gara rasa marah.

URUS SEBAIK-BAIKNYA.Ibadah korban masih berlangsung.Alhamdulillah.Di kawasan kediaman PC ini di masjid-masjid masih lagi meriah dengan ibadah korban.Syukur.Rezeki.Namun setiap rezeki itu mesti diurus dengan sebaik-baiknya,terutama yang diberi amanah dan yang menerima amanah.Tulang-tulang haiwan korban,diurus jugalah dengan sebaik-baiknya.Supaya tidak bersepah di merata tempat.Kebersihan itu juga cerminan peribadi.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. betul tu kak..bersabarlah dengan sebaik2nya agar pahala tidak hilang..sy ni sabar je tunggu cuti habis..bosan pula rasanya kalau lama.sgt cuti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab irda aktif dan suka bekerja ya tu yang bosan ya bila cuti lama2...

      Padam
  2. Salam Aidiladha PC. Dekat tempat kak ana pun masih meriah ibadah korban. Cuma ada kes lembu lemas sebelum sempat dikorbankan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. SubhanaAllah..bukan rezeki tuan punya lembu tu kan kak..insyaAllah masa akan datang boleh korban lagi..

      Padam
  3. selmar bercuti secara sihat, memandangkan kita meraikan peristiwa kecemerlangan suka, maka ayuhlah kita bersukan esok!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ayuh bersukan tidak pun bersenaman ringan dihalaman rumah..

      Padam
  4. Kebersihan itu juga satu ibadah yg menjadi pelengkap kpd ibadah2 lain semuanya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama