Seiringnya Waktu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ♡ 

Seiringnya Waktu
SUMBER IMEJ : GOOGLE 


SEIRINGNYA WAKTU ~ Salam Rabu.Diam tak diam sudah 5 Safar 1439H.Alhamdulillah.Syukuri setiap kasih sayang yang Allah SWT pinjamkan kepada kita.Sangat banyak bukti kasih sayang Allah SWT pada kita moga-moga kita membalasnya dengan kecintaan yang tidak berbelah bahagi.InsyaAllah.Aminn😊

Semua suka perkara mudah.Sepertinya juga dalam hal menilai.Lihat luaran,dengar apa yang diungkap atau dibicarakan.Mudah bukan?.Maka kesimpulan dilakukn.Rumusan terhadan satu-satu hal yang perlu diambil perhatian.Ia boleh menjadi fakta.Boleh juga menjadi auta.Lebih parah menjadi fitnah.

"Jangan menilai isi di dalam sekadar melihat kulit luarnya sahaja".. anak yang masih kecil,mengikut renrak dan apa yang diacuankan ibu bapanya.Bagaimana ibu bapa mencorak dan mewarnainya.Masih jauh perjalanan yang harus ditempuh seusia yang Allah SWT izinkan.Justeru jangan dibandingkan.."eh dulu masa kecil begini..megapa dewasanya menjadi begitu".Terbuka.Terima hakikat bahawa hati manusia milik Allah SWT.Seiringnya waktu apa pun boleh berlaku.Apa sahaja boleh berubah.Syaratnya biarlah lebih baik dan tidak sebaliknya.

Jangan hari ini disaat kita berasa suka dan bahagia semua baik,indah dan manis sahaja..dibibir hanya memuja-muja..dan tidak usah kita mengadu domba,memcaci mencerca membongkar segenap khilaf yang ada bila sudah tidak lagi berasa suka..namanya manusia tiada yang sempurna..apa yang boleh dilakukan usaha untuk menjadi yang terbaik sebagai persiapan menghadap PENCIPTA.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 


2 comments:

  1. Semoga kita sentiasa menjadi hamba yg bersyukur. Banyak sungguh kurniaan dan rezeki Allah pada kita kan PC. Tak terbalas dengan amal kita yg sedikit sangat ni. :(

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.