Fit Ke Fat Sebenarnya..Yang Mana?

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


FIT KE FAT SEBENARNYA .. YANG MANA? ~ Gemuk? .. mengerikan pada kebanyakkan orang.Obesiti apatah lagi.Ditinggalkan,dikecewakan,disakiti,dihina,disisihkan..apa lagi di...banyak lagi "di" gara-gara gemuk.Tetapi ada juga yang mengambil pendekatan secara santai..dinikmati sahaja asalkan tidak ada penyakit-penyakit yang berbahaya.Alhamdulillah.Lain orang lain caranya.Jangan sinis.Menasihati dengan memerli ada bezanya ya.Harap maklum.


FIT KE FAT SEBENARNYA .. YANG MANA?
Google image 


Ada ketika jadilah insan yang melihat dan menilai dengan MATA HATI.InsyaAllah apa yang kelihatan tercela itu dapat diterima dengan berlapang dada dan ketenangan fikiran..PerduCINTA 

Gemuk ni ada yang disebabkan faktor genetik atau lebih mudah jenis tulang atau rangka besar..bila berat naik sikit je...nah..ketara ke'sasa'annya dan ke'comel'annya.Ada juga yang berpunca daripada tabiat pemakanan yang tidak terkawal atau tidak mengikut piramid pemakanan yang betul.Sekarang terlalu banyak ubatan serta rawatan untuk mengurangkan dan menyelesaikan masalah berat badan.Terserah pada pilihan masing-masing.Tapi MESTI INGAT,JANGAN SILAP MEMILIH DAN BERTINDAK.

Fit? .. kalau tidak mengidamkan tubuh badan yang fit maka tidak dihirau berat badan yang melambung-lambung.Betul tak..tak gitu.Lebih cantik dan kacak,lebih mudah bergerak,lebih mudah mencari saiz, lebih mudah untuk bergaya dan menggayajan fesyen terkini lagi sensasi...ulalalala...yang utama secara selamat,sihat dan bersih.

Hakikat kehidupan,manusia susah untuk mencapai tahap kepuasan.Apa pun bentuk fizikal,syukuri.Andai mahu berubah kepada satu keadaan yang lebih baik,,lebih sihat betulkan niat.Sekiranya sudah mendapat apa yang dihajati perlu juga pelihara niat.Mungkin sesetengah beranggapan apa sangatlah dengan niat..hehehe..bantuan Allah pun berdasarkan niat.

FIT KE FAT SEBENARNYA .. YANG MANA? .. "fit"kan matlamat agar semangat sentiasa "fat" kerana semangat itu umpama kunci.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. saya suka quote ni ^_^
    "fit"kan matlamat agar semangat sentiasa "fat"
    nampak jelas apa yg kita nak ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah terima kasih ya..😊
      InsyaAllah bila matlamat jelas lebih bersemangat untuk berusaha.

      Padam
  2. thanks for sharing pc... a aa betul tu apa yg nak dibuat harus niat yg betul...

    BalasPadam
  3. azam baru nak jadi fit dan nak kurangkan fat :)

    BalasPadam
  4. Betul tu PC, kena betulkan niat. Kak Sue nie dok berazam nak fit, sebab cepat benar rasa semput dan letih.. agaknya faktor umur juga tu.. ehehe..

    BalasPadam
  5. BIARSEMANGAT FAT NSIHAT FIT JATI DIRI

    BalasPadam
  6. Ini menunjukkan rakyat Malaysia melimpah ruah makanannya.

    BalasPadam
  7. tak kisah yg mana asalkan kita bahagia. hehe. tapi ramai yang nak fit. smoga impian tahun 2018 tercapai smua.. busyra nak fat sikit.. :p mcm mcm kan.. haha

    BalasPadam
  8. saya nak fit..tapi yang dapat fat =(

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama