Jangan Terhanyut Ke Hati

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


JANGAN TERHANYUT KE HATI ~ Namanya hidup,ada cabarannya.Lebih kita terdedah kepada umum maka lebih banyak dan besar cabarannya.Kalau diri sendiri pun ada karenah..begitu juga orang lain.Tidak usah pergi jauh .. balik pada keluarga sendiri.Adik beradik,biras,ipar duai,besan,anak-anak,anak buah..masing-masing pun ada karenah tersendiri.Inikan pula orang di luar sana.

Jangan terhanyut ke hati ..

JANGAN TERHANYUT KE HATI


Lebih ramai orang lebih banyak warna ragamnya.Sanggup atau tidak sahaja melayannya.Bila begini situasinya telinga,mulut mesti lebih disiplin dan beretika supaya apa yang pedas,masam dan pahit dapat dihalang agar jangan terhanyut ke hati.

Tidak sekadar telinga dan mulut .. eh,mata pun moleknya dikawal rapi.Bila apa yang di lihat senada dengan apa yang di dengari..itu yang mudah sangat hanyut ke hati.Mempengaruhi itu taktik.Tidak salah kerana strategi.Cuma diri kita sendiri mesti pandai mengawal..jangan terhanyut ke hati dengan mudah dan pantas.

Ada perkara boleh dengar dan terus simpan.Ada masa perlu dipertimbangkan banyak kali.Kemudian ada waktunya,buang sahaja terus.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setuju PC...jangan terlalu difikir kata orang makan hati.....rosak diri sendiri

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...mereka senyum...yang mendengar menangis...😊

      Padam
  2. Jangan semua dihadam ke hati.
    kena tapis juga.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tak ok cepat-cepat tolak ke tepi kan pakcik😊

      Padam
  3. Tengok adik beradik je lah dulu. Bukan main banyak karenah. Kena byk bersabar dan saling tolak ansur. Dengan org luar pun sama.

    Apa yg didengar tapis dulu takut jadi fitnah kan PC.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak Ana...setuju...itu yang paling hampir..contoh terdekat.
      Yang molek ambil...tak molek cepat-cepat buang😊

      Padam
  4. MIZAN MINDA MENIMBANG SEBAIKNYA

    BalasPadam
  5. Kita kena sentiasa yakin yang Allah Maha Mengetahui Lagi Maha Adil. Sucikanlah hati kita daripada perkara2x yang negatif dan semoga kita semua berada di dalam keberkatan rahmatNya. Aamin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama