Lebih .. Lebih Dan Lebih Lagi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


LEBIH .. LEBIH DAN LEBIH LAGI | Andai disuruh memilih,yang banyak itu sering menjadi pilihan.Walhal yang banyak itu lebih dugaannya..besar juga risikonya.Lebih banyak harta.Jangan lupa zakat harta.Lebih banyak makan.Silap langkah banyak juga penyakitnya kalau tidak berjaga-jaga.Lebih banyak kawan.Boleh jadi banyak musuh di masa yang sama.Lebih banyak cakap.Tentunyalah banyak juga khilaf dan dosa tercipta.

Lebih .. lebih dan lebih lagi.

Kita ada sasaran.Sasaran itu menjadi ukuran usaha yang dilakukan.Tapi jangan lupa.Tuhan ada yang DIA rencanakan.Sesuatu yang telah disediakan menanti waktu untuk dilaksanakan.Kalau kita rasa sudah dan akan lebih .. lebih dan lebih lagi inginkan dan lakukan terbaik .. ingat,tidak mampu menandingi apa yang DIA aturkan.Allahu.

Berputus asa itu bukan suatu hal yang DIA suka.Lebih .. lebih dan lebih lagi kalau kena cara,baik jadinya.Yang mesti dijauhi adalah berlebih-lebihan hingga memudharatkan bukan hanya pada diri sendiri malah pada orang lain juga..

#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. setuju, kita yang merancang tapi tuhan menentukan kerna dia sebaik-baik perancang

    BalasPadam
  2. Bersederhana tu lebih baik.. mudah2an juga sekiranya diberi lebih dan lebih, Allah kurniakan juga kemampuan buat kita semua menunaikan tanggungjawab sepatutnya atas yg lebih2 itu, in shaa Allah.

    BalasPadam
  3. Biarlah kita sederhana dalam setiap hal kan kak. Lebih sangat pun kadang2 memakan diri jugak.

    BalasPadam
  4. humble tu lebih baik. menolong itu lebih hebat.

    BalasPadam
  5. tq atas peringatan apapun berwasatiah sajalah kan

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama