Mood Raya Tapi Teringat Hutang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


MOOD RAYA TAPI TERINGAT HUTANG | Hari ini Syawal kelapan.Masih ada yang sakan beraya bersama sanak saudara dan sahabat andai.Ada yang masih lemau ditempat kerja.Tidak kurang ada yang baru memulakan cuti..ya hari ini ibarat raya pertamalah.Salam Jumaat indah di bulan Syawal.

Mood raya tapi teringat hutang.

Seronok berjumpa saudara mara.Sesekali jumpa fuhh nikmat luar biasa sebenarnya.Macam semua dijamakkan.Cerita,berita,gurau senda,rasa rindu.Semua.Nak bersembang pun dirasa sejam itu bagai seminit walhal seteko air dah pun licin.Bukan bererti kerap berjumpa itu tidak bagus dan tiada nikmatnya ya.

Hutang dengan manusia wajib lunas..apatah lagi hutang dengan Tuhan.Gembira..gembira juga.Berziarah tetap jalan walau sekejap-sekejap,,tapi tetap juga teringat hutang..masa masih panjang..tapi usia kita belum tentu..ajal kita tidak pasti..selagi tak selesai qada puasa ramadhan huissss rasa tak lapang dada..tak tenang fikiran.PC sajakah berperasaan begini..Allahu.

Maaf sangat-sangt.Bila balik kampung,tak kiralah dihari perayaan atau sebaliknya..PC sangat kurang berbaik-baik dengan gadjet selain coverage yang sendu layu lagi lesu.Namun begitu ada ruang PC kongsi juga satu dua entri.Pun begitu rasa berhutang itu tetap ada..hutang blogwalking di blog sahabat blogger.MAAF SANGAT-SANGAT YA KAWAN-KAWAN.

Ini pun salah satu juga Mood raya tapi teringat hutang.

Mood Raya Tapi Teringat Hutang
Google Image
Dari kampung..ini pun hutang juga..adoi basuh baju oii
Pn Isteri basuh .. En Suami sidai..kan kerjasama 💑

#sama-sama mencari redha Ilahi

21 comments:

  1. SALAM IDILFITRI ADAB BERHUTANG WAJIB LUNASKNNYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidilfitri kak PI...betul kak...setuju.

      Delete
  2. tu y lepas je raya terus rasa nak demam... lagi2 bila jeling poket yang kempis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...kempis dan bocor...setuju..seram sejuk dibuatnya..

      Delete
  3. betul PC teringat hutang. mcm2 hutang ada bukan duit saja

    ReplyDelete
  4. salam aidilfitri..hutang wajib disegerakan....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Aidilfitri kembali..tepat..elak melengahkan hutang.

      Delete
  5. takpe, habis beraya datang la menyinggah. Selamat Hari Raya kak :D

    ReplyDelete
  6. Hutang wajib byr walapun seringit 2..segan bl nk jmpa kalo x byr

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi zaman sekarang Putri..yang berhutang tak malu..yang beri hutang yang malu nak minta.

      Delete
  7. Betul...Bile terigt hutang, nk beriya2 sgt time raye pun jadi sendu2 jer..Takut nnt org ckp bergaya time raye ade duit..Byr hutang ckp xde duit..Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul...lebih baik biasa-biasa...huhu..tapi sekarang tak macam tu pun...dah terbalik...yang beri hutang biasa2 yang berhutang sakan...

      Delete
  8. Hutang blogwalking boleh la adjust2.. sama2 blogger boleh saling memahami. Asalkan jngn hutang duit, hutang solat... dah tu, mcm lupa pula nak jelaskan huhu :D :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...bersyukur PC semua sahabat blogger jernih hati dan fikiran...bab hutang duit..hutang solat..tu yang ngeri..yang beti hutang lagi ngeri sebab yang hutang buat gaya cengkodok je..

      Delete
  9. Salam Aidilfitri.. Saya tak de hutang puasa.. Dah 20 tahun puasa penuh sejak bergelar suami dan ayah. Dulu masa umur 20an tu ada juga 'kantoi'. Tapi Alhamdulillah, lepas bergelar suami, saya berazam untuk bayar hutang puasa sikit-sikit dan tak nak 'kantoi' puasa lagi.
    Bab hutang duit tu ada juga, hutang dengan bank.. hutang rumah dan kereta. InsyaAllah, tahun 2020 nanti hutang kereta akan settle. Manakala hutang rumah pula tahun 2035 baru langsai.Hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam lebaran kembali...alhamdulillah..setiap kita ada zaman silam..itu lumrah..asal usaha baiki syukur.Hutang aset itu wajar kerana itu kemampuan..yang penting ansuran tu dipatuhi..ibsyaAllah baik-baik sahaja.

      Delete
  10. biar bersederhana jangan sampai berhutang, tapi tulah masalah orang kita tak tahu kan

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.