Header Ads

Tidak Salah Alamat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


TIDAK SALAH ALAMAT | Musim buah-buahan dah pun bermula.Sana sini .. di mana-mana banyak gerai jual buah-buahan dibuka.Lebih meriah daripada biasa,lebih-lebih lagi gerai menjual raja buah "durian".Lebih banyak pilihan dan lebih persaingan harga.Rezeki kepada pemilik pokok buah-buahan serta dusun,rezeki juga kepada peniaga dan pembeli.Bermuamalat lah dengan sebaik-baiknya.Sejujur-jujurnya kerana ianya melibatkan banyak pihak dan darah daging.

Tidak salah alamat.

Mengeluh bila sedikit .. lupa bersyukur bila banyak.Bersangka buruk bila lewat .. fitnah bila cepat.Begitu lazimnya pemikiran segelintir manusia.Percayalah setiap apa DARINYA untuk KITA .. tidak salah alamat.Ngam-ngam .... 


TIDAK SALAH ALAMAT
Buah rambutan dan dukung pemberian jiran sebelah rumah
Alhamdulillah😄

Tiba sudah musim buah-buahan
Lalu lalang gambar di media sosial
Lap air liur tidak berkesudahan
Syukuri rezeki suci dan halal

Syukuri rezeki suci dan halal
Walau sedikit sama dirasa
Bacalah bismillah sebelum bedal
Moga keberkatan iringi kita

Durian dan manggis juga musimnya
Asyik singgah dalam mimpi
Eh hari ini gaji rupanya
Siapa tahu menjadi realiti

😉

Lambat atau cepat.Sekejap atau lama.Sedikit atau banyak.Rezeki yang dikurnia dalam pelbagai bentuk,keadaan dan masa itu tidak salah alamat. - PerduCINTA

#sama-sama mencari redha Allah SWT

logoblog

8 ulasan:

  1. Alhamdulillah.. Betul tu PC.. Macam Sha, lama dah teringin nak makan puas-puas buah durian.. Tahun ini dapat merasa.. Ditemukan dengan orang yang baik-baik..
    Rezeki dari Allah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betullah...kadang teringin sangat nak makan....cari tak ada...balik kampung tak musim...bila tengah musim ni alhamdulillah...tergerak nak beli...belum sempat beli ada jiran beri..tengok kawan-kawan share di sosial media rasa terliur...syukur sangat2..

      Padam
  2. tgh musim buah..dukung langsat br je nmpk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Durian,,manggis dah menonjol dulu...ni dukung,,rambutan menyusul...

      Padam
  3. Alhamdulillah. Rezeki memang tak salah alamat kan,..

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah.. rezeki. Lama pulak rasanya tak makan dukung :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Syukur...betul PC pun lama tak makan dukung..alhamdulillah jiran beri...

      Padam

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..