Yang Nanti-nanti Tu Fikir Sekarang

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum WBT


YANG NANTI-NANTI TU FIKIR SEKARANG | Lain padang lain belalang.Itulah pepatah untuk akui perbezaan.Untuk meredakan jika timbul ketidakpuasan hati akan satu-satu hal juga.Bukan senang nak positifkan diri.Kadang untuk positif itu melalui kesakitan yang panjang.

Yang nanti-nanti tu fikir sekarang.

Ada orang malas memikir.Ada orang rajin dan suka berfikir.Ada orang hal besar dianggap kecil.Ada orang hal kecil besar bagi dia.Nampak tak.Apa yang penting,bila berfikir berpada-pada.Jangan keterlaluan dan jangan ala kadar sangat.Ikut keadaan bukan ikut suka.Kalau nak ikut suka silakan kalau tidak memudharatkan orang lain.

Pendapat masing-masing.Nanti hujung-hujungnya pun pendapatan masing-masing.Di akhirat.Ada hal yang entah bagaimana hujungnya nanti,tapi mesti difikirkan sekarang.Ada perkara yang tidak perlu pun kita fikir dan bersoal jawab untuk mengelak diri kerana ianya sememangnya telah ditetapkan,cuma mesti ikut,patuh dan istiqhamah.Itu sahaja.

Fikir dan bertindak.Tak mudah.Kadang silap langkah.Kadang tersungkur sendiri.Namun dari situ kita belajar dan mengajar untuk lebih memperbaiki.Yang nanti-nanti tu fikir sekarang.Tidak mengapa selangkah .. dua langkah lebih dahulu kehadapan untuk memudahkan diri sendiri dan orang lain juga mungkin.Persediaan itu perlu.Bukan melangkaui takdir atau qada dan qadar Allah SWT,namun cukup niatkan kerana Allah tidak mahu merumitkan sesiapa.

YANG NANTI-NANTI TU FIKIR SEKARANG
Google Image

#sama-sama mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama