Header Ads

Elak Daripada Terpengaruh Itu Susah

ELAK DARIPADA TERPENGARUH ITU SUSAH

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


ELAK DARIPADA TERPENGARUH ITU SUSAH | Berat .. berat .. berat.Zaman sekarang kalau tidak kuat mudah terpengaruh.Kalau pada perkara yang baik..tak jadi masalah..sila la terpengaruh.Apa yang paling bahaya bila terpengaruh pada perkara yang bukan-bukan.Maka bukan-bukanlah jadinya.Allahu.

Strategi mempromosi atau pengenalan perlu dilakukan untuk memperkenalkan  dan mengetengahkan perkhidmatan atau produk yang dimiliki dan ditawarkan.Sistematik dan terkini gaya mempromosi maka tidak mustahillah mencanak sambutan yang diterima..apatah lagi disertakan dengan testimoni daripada pengguna terdahulukan..pastinya media cetak,media elektronik,media sosial menjadi pilihan bagi langkah pemasaran.

Ada yang terpengaruh bila sentiasa mendengar dan melihat iklan-iklan yang tak jemu dipaparkan dan diperdengarkan.Kalau dah hari-hari setiap masa..batu yang keras pun hari-hari dititiskan air lama-lama lekuk juga..begitu jugalah kita manusiakan.Atau pun bila sesuatu yang kita lihat itu sudah lama diidamkan maka untuk elak daripada terpengaruh itu susah.Rasa terpengaruh dan keinginan yang terpendam bila bergabung maka sukar diubah.Gam gajah pun kalah ni lekatnya..he he he.Perdu Cinta pun tidak terkecuali daripada terpengaruh oiii...😄..lagi-lagi bab makanan..menu-menu....huiiiiiii.Lupa istighfar😩

ELAK DARIPADA TERPENGARUH ITU SUSAH
Google image

Dalam mempromosi jangan berbohong.Ketika meletak tanda harga jangan riba.Semasa berjual beli pastikan berakad.DENGAN NAMA ALLAH.

#sama-sama mencari redha Allah SWT


13 comments:

  1. sha selalu jugak terpengaruh. samalah dalam bab makan je selalu terpengaruh kalau produk semua jarang hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. He he heee..kan..kalau bab makanan terpengaruhnya berdesup...lebih menarik perhatian gitu...

      Delete
  2. Hu...hu...hu... nampak menu idaman... lupa kwn2 lalu sebelah...

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. Hee he hee...lepas dah terpengaruh berhuhuhuhu...

      Delete
  4. Saya mudah terpengaruh dengan makanan. Bab lain tu boleh pejam mata lagi, tapi kalau bab makanan saya kalah sikit. Iman masih nipis.

    ReplyDelete
  5. Memang betul pun.. Bila dah selalu nampak, memang boleh terpengaruh.. Jalan paling mudah, jangan buka dan tengok.. kikiki..

    ReplyDelete
  6. Betul tu. Susah utk tidak terpengaruh lagi2 org lemah iman mcm kak ana ni. :(
    Bab promosi tu moga apa yg kak ana promosi tu masih tidak melampaui batasan. Risau juga nak jawab di sana nanti.

    ReplyDelete
  7. Kalau terpengauh kepada perkara yang baik, silakan.

    ReplyDelete
  8. Memang sukar nak elak terpengaruh, tapi zumal dapat elak jika kertas2 bernilai itu tiada sekeping pun

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..