Header Ads

Jalan Singkat Atau Jalan Yang Panjang

JALAN SINGKAT ATAU JALAN YANG PANJANG

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum WBT


JALAN SINGKAT ATAU JALAN YANG PANJANG | Tiada yang mudah untuk didapati.Biarpun banyak usahanya..pelbagai caranya..begitu begini saranan dan pendapatnya..setiap yang dilalui itu ada cabarannya.Sungguh-sungguh tak tipu oii.Kalau ada yang mengatakan "alah,kacang je" .. atau mungkin "sempoi-sempoi sudah" .. percayalah itu rezeki dia.Dan kalau ada yang mengatakan "seksanya laaa oii" .. itu juga rezeki dia.Persamaan kedua-duanya adalah dariNYA juga.

Jalan singkat atau jalan yang panjang.

Ada yang menang dipermulaan.Kalah dipengakhiran.Ada yang jatuh diawal.Tegak teguh berdiri dipenghujungnya.Untuk mencapai sesuatu,untuk memperolehi banyak hal,jalan singkat atau jalan yang panjang kita jadikan laluan atau cara itu adalah pilihan.Ada baik dan buruknya.Ada akibat dan kesannya juga.Jangka pendek atau mungkin dijangka lebih panjang.

Impak kebaikkan yang mungkin sedikit lewat itu mungkin lebih baik berbanding nikmat yang dirasakan cuma seketika dan membinasa.Tetapi dalam sesetengah hal adakala kita perlu juga menggunakan jalan singkat dengan syarat ianya selamat dan bersih.Kenal pasti situasi terlebih dahulu moga hujungnya permasalahan apa pun tidak berbalik pada kita.

JALAN SINGKAT ATAU JALAN YANG PANJANG

#sama-sama mencari redha Allah SWT

logoblog

2 ulasan:

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..