OKTOBER

OKTOBER
بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

OKTOBER | Alhamdulillah sudah pun berganjak ke bulan Oktober kita semua..subhanaAllah.Syukur.Mungkin ini bulan kelahiran sahabat-sahabat dan ahli keluarga..atau anniversary ke..tidak pun bulan atau tarikh yang bermakna untuk dikenang dan diraikan..jangan lupa untuk sentiasa mensyukuri setiap nikmat..insyaAllah nanti manisnya terasa 
lebih..امین.


Oktober

Oktober.

O ~ OLAH LAH
K ~ KREATIVITI YANG ADA AGAR
T ~ TIDAK MENYUSAHKAN
O ~ ORANG SEKELILING SEBALIKNYA
B ~ BERI INSPIRASI MOGA 
E ~ ESOK-ESOK YANG BAIK ITU MENJADI IKUTAN
R ~ RAMAI ORANG

Setiap hari,adalah hari baru untuk kita terus balajar.Belajar menjadi insan yang baik.Berusaha menjadi makhluk yang berjaya meraih PANDANGAN-NYA sentiasa.Menagih rahmat-Nya dihujung cerita di sana juga.

Ada tugas atau kerja yang tidak perlu mengharapkan gaji,kerana ganjarannya pahala seperti yang Allah SWT sentiasa tepati dan janji.Apatah lagi andai kebaikkan itu menjadi ikutan atau amalan..bayangkan berapa mewah dan kaya-rayanya kita.SubhanaAllah.

Idea.Ilham.Semua atas izin-Nya.Namun tapislah kerana mungkin ada di antaranya memang sengaja Allah SWT memberi untuk menguji.Akal yang waras.Iman yang tersemat..kerahkan sebaiknya.Adun juga dengan ilmu yang dituntut.Ilmu yang benar,lurus dan tulus.

Di dunia melaburlah pada laluan yang betul.Supaya nanti di sana kita kutip faedah disaluran yang tepat.

#sama-sama mencari redha Allah swt

10 comments:

  1. Kejap je dah masuk Oktober. Semoga kita terus berusaha menjadi yg terbaik dan dapat memberi inspirasi pada org sekeliling.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamin..betul kak Ana..kita sama-sama berusaha ke arah kebaikkan dan lebih baik..aamin.

      Delete
  2. Masa cepat ja berjalan sekarang nie kan.. Semoga setiap hari kita perbaiki diri kita agar lebih baik dari sebelumnya.. aamiin..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju..kan kak Sue..kejap dah oktober...bulan Islam pun dah nak maduk Safar...Allahu.

      Delete
  3. pejam celik pejam celik sudah masuk october untuk tahun ni. semoga kita semua dilindungi Allah.

    dan selamat menyambut ulangtahun kepada smua yang terlibat :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa macam baru semalam Januari...hujung tahun dah rupanya..

      Delete
  4. wah! excited baca entry ni lagi semangat nak hadapi oktober ^^

    ReplyDelete
  5. Bila dah Oktober kita akan ingat November.
    Jarang kita kenang September untuk menilai apa2 yang telah kita lalui.

    ReplyDelete
  6. terima kasih di atas peringatan..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.