Nikmati

NIKMATI
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt


NIKMATI | Mencuba sesuatu yang baru atau lain daripada kebiasaan itu menakutkan.Bagi sesetengah orang itulah mencabar diri namanya.Mencari dan mendapat kelainan itu lebih mendapat kepuasan.PC?..pilih-pilih.Ikut kesesuaian.Kalau sudah selesa teruskan,bila mahu mencuba sesuatu itu,,berperingkat dan berwaspada juga.Sikit-sikit.Perlahan-lahan.

Hidup cuma sekali di dunia namun jangan berhabisan dan berhempas pulas menikmati duniawi.Berpada-pada jugalah walau tidak banyak pun.Tiada istilah "dunia ini aku yang punya" kerana memang bukan kita punya...Allah SWT yang punya.Sila sedar diri.

Nikmati.

Agama.Bersyukur kita dilahirkan sebagai Islam dan disertakan iman.Cumanya setiap hari sesiapun mesti memantapkan pengetahuan dan pegangan kita agar tidak terkurang atau tergelincir di mana-mana.Aamin.Islam dan iman itu antara hadiah terbesar daripada Allah SWT.Hargai dan nikmati.Islam ada hukum yang membatasi namun Islam bukan memberatkan.Kecuali bagi orang-orang yang mewah dengan alasan.

Kehidupan.Tidur dan bangun setiap hari.Menghela nafas dan beraktiviti.Nikmati kesihatan yang Allah pinjamkan.Nikmati makanan yang baik dan berkhasiat.Sentiasa menjaga tempat tinggal yang dibina.Seberapa panjang usia kita hidup di dunia pasti ditanya kelak. Nikmati keamanan yang ada untuk beribadah dengan khusyuk serta beriadah dengan bersungguh.

Nikmati detik-detik yang ada sebagai hamba-NYA dan bukan sebagai tuan yang punya..itu akan membuat kita sentiasa beringat dan tidak keterlaluan.

#sama-sama mencari redha Allah SWT



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

22 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Alhamdulillah. Masih bisa melihat dunia pagi ini dan diberi kesihatan yang baik.

    BalasPadam
  2. Semoga kita semua sentiasa tergolong dikalangan hamba2Nya yg bersyukur.. aamiin.

    BalasPadam
  3. Alhamdulillah kita masih di beri nikmat untuk bernafas di bumi Allah S.W.T dengan baik dan selesa.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah atas segala nikmat yang diberikan-Nya,tidak terhitung banyaknya. Moga kita selalu bersyukur

    BalasPadam
  5. dan nikmat tuhan mana lagi yang hendak kau dustakan ..

    moga kita jadi hamba yang bersyukur :)

    BalasPadam
  6. Bersyukurlah di atas nikmat dan anugerah yang kita kecapi selama ini.

    BalasPadam
  7. Such a great reminder and inspiration. Nikmati dan bersyukur atas semua nikmat yang kita terima walaupun tak seberapa.

    BalasPadam
  8. Selalu bersyukur dengan apa yang kita ada akan lebih membuatkan diri kita merasa bahagia daripada memikirkan apa yang kita tidak ada.

    BalasPadam
  9. Allhamdulillah... betul tu Islam tu tak berat cuma kita saja yg memberatkannya... Semoga diri ini kuat mendukung Islam... Aminnn

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama