Tempiasnya Terpercik Juga

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

TEMPIASNYA TERPERCIK JUGA | Hubungan yang akrab atau rapat secara tidak langsung menyerap ke dalam jiwa.Semua rasa yang ada menjadi lebih.Hubungan atau ikatan persaudaraan atau persahabatan..boleh sahaja menjadi paling akrab dan tidak mustahil boleh juga menjadi paling berasa jauh.

Ada jugakan hubungan kekeluargaan tidak seakrab hubungan persahabatan atau kawan-kawan sahaja.Dan ada juga sebaliknya di mana dalam kehidupan seseorang itu hanya keluarga menjadi kawan,sahabat serta tempat bergaduh manja dan berbaik semula.Bererti keluargalah cukup menjadi segalanya bagi dirinya.Seperti biasa yang lazim PC cakap..lain orang lain cara pilihan masing-masing.

Ibarat cubit peha kiri peha kanan turut terasa.Ya,begitulah bila mana keakraban dan kemesraan ukhuwah terjalin indah satu sama lain.Hubungan sesama insan..atau hubungan manusia dengan sesama makhluk yang lain sukar ditelah.Kita boleh berbaik dengan sesiapa pun sekelip mata..dan tidak musthil kita juga boleh bermusuhan dalam sedetik waktu.Allahu.Sama ada lillahitaala atau ada maksud tertentu. 

Dalam keadaan yang bagaimana sekalipun..tempiasnya terpercik juga.Memang tidak dapat dinafi setiap satunya baik yang baik..atau pada sisi yang kurang baik..ya,tempiasnya terpercik juga walau hanya sedikit.Justeru itu,apa pun yang mahu dilakukan..jangan pernah lupa ambil kira orang lain.

#sama-sama mencari redha Allah SWT  

6 comments:

  1. tapi ada juga yang selalu kata, pedulikan orang sekeliling.. huhhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.Bergantung juga pada apa yang mahu kita lakukan..sesetengah hal kesannya melibtkan ramai orang...sesetengah perkara tidak melibatkan orang lain..

      Delete
  2. Penting menjaga hubungan sesama insan tak kira adik beradik, saudara ataupun sahabat, hatta orang sekeliling.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat-sangat.Apa pun yang bakal dilakukan harus fikir jangka panjang.

      Delete
  3. MENJAGA UKHUWAH PERSAUDARAAN AMATLAH PENTING APALAGI ADIK BERADIK

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.