Berbicaralah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt


BERBICARALAH | Komunikasi dua hala itu penting. Sangat-sangat penting. Tidak kiralah dalam hubungan apa sekalipun. Hal kecil sekalipun apatah lagi perkara serius dan besar.

Berbicaralah kerana ianya salah satu daripada banyak cara mampu membantu meleraikan banyak kekusutan.Walau pada permulaan tidak menemui titik persamaan namun tidak mustahil hujungnya menemui satu garis persamaan.

Pupuk persefahaman.Bina kepercayaan.Teguhkan kesabaran.Berlapang dada.Tenangkan fikiran sama-sama mula berbicara.Nampak macam remeh dan tidak sepenting mana sekadar berbicara..tapi tanpa kita sedar bermula daripada berbicara itulah banyak perubahan boleh berlaku..tidak kiralah perubahan kepada suatu hal yang baik atau sebaliknya. 


Berbicaralah.Dengan DIA PENCIPTA yang sentiasa mendengar dengan cara-Nya.Andai dengan sasama kita boleh berbicara dengan pelbagai topik..mengapa tidak aplikasikan hal yang sama sentiasa berbicara dengan DIA juga.Bukan sekali sekala..tapiiiiii sentiasa.Kita sentiasa ada mahunya..maka sentiasa juga bicara dengan DIA..dengan bahasa yang bagaimana tetap sahaja DIA memahaminya..sedang dengan sesama insan pun belum tentu menggunakan loghat yang sama mudah dihadam sebaiknya.

#sama-sama mencari redha Allah SWT

10 comments:

  1. Yaaa PC, berbicaralah dengan iklhssa dan telus kepadaNya...Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui segalanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan Sis.Allah swt je tak jemu dengar bicara kita hambaNYA sentiasa tiada had..cuma kadang hambaNYA yang tidak sudi berbicara denganNYA.

      Delete
  2. Great article with excellent idea!Thank you for such a valuable article. Search Twitter to find the latest news and world events faster. Find popular accounts to follow, like and share Twitter search

    ReplyDelete
  3. tengah gembira, mengadu padaNya
    tengah sedih, mengadu padaNya
    tengah marah, mengadu padaNya
    tengah stress, mengadu padaNya
    hanya padaNya yang terbaik untuk kita mengadu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betu sangat-sangat..dalam situasi yang bagaimana pun tuju padaNYA sentiasa..moga DIA sentiasa pandang kita.Aamiin.

      Delete
  4. Allah Maha Mendengar...tak kira bahasa apa pun kita guna, Allah Maha Mengetahui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sangat.Luas pengetahuan Allah..moga kita..PC terutamanya sentiasa rajin untuk berbicara denganNYA..aamiin.

      Delete
  5. In shaa Allah.. moga diizinkanNya buat kita semua utk terus berdoa dan mudah2an doa kita dimakbulkan serta beroleh kebaikan di dunia dan akhirat.. aamiin.

    ReplyDelete
  6. Kalau dengan suami pun kita berbicara inikan pula dengan Allah.. Lagilah perlu berbicara, mengadu.. Bukan dalam susah je.. Malah waktu senang pun kena mengadu pada Allah..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.