Dalaman

DALAMAN. بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم . Assalammualaikum wbt. Luaran itu sangat-sangat mudah dinilai. Kerana terlihat dek pandangan kasar. Sekali jeling pun dah boleh nilai. Kalau jenis yang suka dan mudah menilai. Kalau yang tidak begitu.. lazimnya mengambil banyak waktu untuk menilai. Sedangkan yang lama boleh berubah inikan  pula yang seketika. 

Dalaman. Ada orang suka nilai dalaman. Dalaman itu yang lebih utama. Ada pula yang asal luarannya nyaman.. Itu sudah cukup membayangkan semua. Ingat ya.. Ada yang dalaman dan luarannya sama. Ada juga yang tidak setara. Tidak tertakluk pada bawaan diri seorang individu sahaja tapi merangkumi banyak aspek.. 

Rumahtangga. Pejabat. Kampung. Institusi-institusi. Apa yang dilihat secara kasarnya sekadar luaran. Namun percayalah dalamannya itu jauh lebih tertutup atau sulit untuk diwarwarkan.. Lantaran itu tidak perlu terkejut atau berasa aneh apa yang dibayangkan tidak selari dengan apa yang diputuskan. 

Begitu juga PC. Ada dalaman yang hanya diri PC dan Allah SWT sahaja yang TAHU. Cantik dalaman inshaAllah menutupi segala apa yang dipandang dan dianggap kurang pada luaran seseorang.

Sekain
Tinta Perdu Cinta ❤
Dalaman


4 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. reality dunia skrg.
    nampak hanya luaran
    apa yg dipamer terutama. media. sosial he hee
    fb status ig wassap group
    apapun. hanya kita tahu diri kita sebznar baik. buruknya Allah kebih tahu


    .







    BalasPadam
  2. Setuju dengan PC. Kecantikan dalaman akan dapat menutup kekurangan luaran. :)

    BalasPadam
  3. Dalaman kita yang buruk Allah dah tutup, tak perlulah kita pamerkan pada orang

    BalasPadam
  4. betul PC..org kata besederhana sudah mencukupi..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama