Aduhai Malasnya Rasa..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum  wbt

ADUHAI MALASNYA RASA..|Malas?!?.. biar betul. Tapi rasa malas itu lumrah ada pada setiap diri manusia atau mungkin PC sahaja yang ada rasa malas. 


related image
Aduhai Malasnya Rasa.. |Google Image

Ada masanya buat-buat malas. Bermalas-malasan.. Namun ada detiknya rasa malas itu datang dengan sendirinya.. Walau dilawan.. Walau dicuba untuk tidak malas... Eh, tewas juga. Malas yang langsung tidak disengajakan atau dibuat-buat. Bukan pura-pura.

Wajarkah melayan rasa malas?. Bergantung pada situasi dan masa kalau bagi PC.Set diminda dan niat sendiri sangat perlu diambil kira dan diperbetulkan juga. Niat dan apa yang difikir memacu pada banyak rasa atau perasaan.

Andai terbit rasa malas untuk lakukan perkara sia-sia bersyukurlah.Tapi kalau asyik malas termasuk pada perkara bermanfaat maka berhati-hatilah boleh jadi itu petanda Allah SWT berpaling daripada kita. Nauzubillah. 

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 












PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. "kalau asyik malas termasuk pada perkara bermanfaat maka berhati-hatilah boleh jadi itu petanda Allah SWT berpaling daripada kita" huwaaa nauzubillahiminzalik. takutnyaaa. moga kita dijauhkan begituu aamiin.

    p/s: kak PC, kalau malas update blog acamne? muehehe

    BalasPadam
  2. Asalam..hapuskan rasa malas tu ya dek..apapun kesegaran akan sentiasa ada bil kita lahirkan rasa keikhlasan hehehe..pandai pula menasihati..blog sendiri pun sepi dah..

    BalasPadam
  3. Betul ada kala kita rasa malasnya..itu normal..yang tak normal jangan tiap hari kekal bermalasan..rumah dibiar kotor..ya Allah itu memang geram..husniey selalu bebel adik adik yang bermalasan sampai pakaian kotor sendiri orang lain kena uruskan..hehe just sharing..☺

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama