Tepuk Sebelah Tangan Tak Jadi

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

TEPUK SEBELAH TANGAN TAK JADI | Bukan seperti menari-nari atau menyanyi.. seorang pun boleh jadi.. asal ada muziknya sahaja maka boleh menyanyi dan menari mengikut rentaknya. Namun tidak tepuk sebelah tangan.

Tepuk sebelah tangan.Bila tiada pasangannya sebelah tangan sendiri satu lagi atau pun tangan orang lain.. tak jadi la ia.Sebenarnya ia adalah perumpamaan yang membayangkan kerjasama.. respon akan sesuatu hal.. atau sambutan yang diberi serta ditunjukkanlah. 

Allah SWT sentiasa mahu membantu. Selalu mahu memberi..Bukan sekali... barangkali sebenarnya banyak sangat-sangat berkali-kali.Cuma terkadang komunikasi kita sebagai hamba-NYA kurang tajam setiap hari.

Baik atau tidak tujuan tepuk dua belah tangan itu bersambut tidak hanya pada suatu perhubungan seorang manusia dengan manusia lain sahaja..kerana dalam kehidupan..kita tidak sekadar berurusan dengan sesama manusia semata-mata. 

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama