Jagalah Akhlak

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

JAGALAH AKHLAK | Menjaga penampilan itu perlu.Kebersihan.Kesihatan.Tidak mengapa mengekalkan kesederhanaan ketika menjaga penampilan.Namun disaat semua bahagian luaran yang satu masa didambakan dan menjadi perhatian..satu titik kelak akan berakhir seiringnya waktu.Dan tidak boleh dinafi akhlak juga yang menjadi sorotan.

Macam bagus je PC.Bukan macam bagus cerita bab akhlak tapi mula sedar,waima sudah mati pun yang orang sebut-sebut adalah akhlak.Kalau seseorang itu dikenang kerana pemurah,peramah,rajin,sabar dan sebagainya..semuanya ada kaitan dengan akhlak.

Semahal mana produk penjagaan kesihatan dan kecantikkan yang digunakan..seindah dan sehebat mana fesyen pakaian dikenakan pada tubuh..hujung-hujungnya akhlak menjadi sasaran utama dan pertama dibahas.Apa kata Gabungkan semuanya. Penjagaan luaran dalaman setarakan dengan akhlak.. Manusia suka Allah SWT sayang. 

Tidak iri hati.Tidak juga prejudis.Namun begitulah hakikat hidup.Apa yang sering dipandang itu luaran.Senang dengan penampilan luaran namun bawaan daripada dalaman itu sebenarnya yang lebih menguatkan dan menarik perhatian agar apa yang terpamer di luar itu tidak menjemukan.

Lelakikah.Perempuankan.Sedari awal kanak-kanak lagi juga wajar diterapkan aspek mejaga akhlak.Kalau yang lain-lain boleh dan mudah dipalsukan dalam tempoh yang lama dan panjang tidak pada akhlak kerana kepura-puraan menyembunyikan baik atau buruk akhlak itu tidak boleh bertahan lama.

Sekian.

#moga Allah SWT tidak berpaling

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA



  1. Agen Domino Terpercaya Zumapoker
    ZumaQQ Memang yang terbaik di kelas judi poker online
    Daftar Sekarang Juga dan dapatkan Bonus New member 30% nya sekarang juga
    1 user id 7 game terfavorit
    WA : +6281263106553

    BalasPadam
  2. waalaikumussalam. betoi tu PC. akhlak tu yg orang akan ingat sangat :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas mati cuma dua yang orang sebut..kebaikkan atau keburukkan.

      Padam
  3. MULIA NAMA KERANA AKHLAK ALHAMDULILLAH

    BalasPadam
  4. Akhlaklah yg menentukan hubungan dan contoh yg baik sesama manusia... hablumminnannas, in shaa Allah. Salam ukhwah ceria tahun baru 2020 buat PC.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akhlak sentiasa menjadi perhatian sekarang kan Tn.
      Selamat tahun baru 2020 kembali.

      Padam
Terbaru Lebih lama