Bosan

BOSAN | بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم . Assalammualaikum wbt. Satu perkataan tapi membayangkan dan memberi banyak impak. Bosan kerana lakukan perkara yang sama berulang kali.. Boleh jadi juga bosan kerana tidak tahu mahu lakukan apa... Atau, bosan kerana semua sudah selesai dengan cepat dan lebih awal. Tapikan, ada juga bosan disebabkan berhadapan dengan perangai manusia. 

Bermula daripada kebosanan yang melanda, ada yang menjadi kreatif sangat mencipta dan melakukan itu dan ini. Puncanya cuma bosan pun boleh buat manusia berfikir untuk lakukan hal yang tidak sewajarnya dilakukan. Mungkin kerana waktu yang ada tidak mahu bagaimana mahu dimanfaatkan. 

Bosan?. Wajarlah manusia ada rasa bosan. Wajarnya kawal dan alihkan rasa bosan itu pada arah yang betul. Tidak mustahil ianya mendatangkan hasil juga nanti.

Sekian. 
Tinta Perdu Cinta ❤
Bosan

5 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. MASA SANGAT CEPAT BERLALU XSEMPAT RASA BOSSAN HEH..HEH

    BalasPadam
  2. Bosan itu biasa. Pandai pandailah kita buat sesuatu supaya tak terus bosan :)

    BalasPadam
  3. perkataan bosan ni dah macam gincu di bibir anak anak sejak PKP ni... tapi nak buat macam mana... memang tak boleh ke mana mana

    BalasPadam
  4. Tak lari dari merasai seperti itu...namun kita jangan pernah bosan a menghadap Allah..InshaAllah akan hilang bosan itu dengan tebalnya iman..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama