Pageview Blog Menjunam!!??

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

PAGEVIEW BLOG MENJUNAM!!?? |Tidak dinafikan banyak dugaan dalam berblog.Kalau ada yang kata jadi seorang blogger itu mudah dan paling senang..silakan masuk ke garisan ini.Ya,silakan.Baik blogger itu sudah dikenali,sedang dikenali atau suam-suam kuku dan belum dikenali.Masalah dan cabaran sentiasa ada.Ada ya..aaaaada!!?!

Lebih ramai yang sudi singgah diblog seorang blogger itu maka lebih tersebar segala apa yang disampaikan.Nak sahabat-sahabat singaah diblog kita banyak kali atau berulang kali..tolong jangan tipu.Tipu macam mana?..tipu tajuk.Tajuk lain isi lain.Hargailah masa,tenaga dan data sahabat-sahabat yang sudi klik blog kita.Jangan buat orang tergesa-gesa cari simbol pangkah.Tahi kambing bulat-bulat dibakar boleh jadi baja organik..tapi kalau konten orang awak tiru bulat-bulat tanpa kreditkan semula kepada pemilik asalnya,bulat-bulat juga awak kena maki nanti..

Bila banyak perkara dan dijaga.Dah diperbetul..tapi pageview masih menjunam..sabar ya..sebenarnya banyak faktor juga..apa yang PC perasan pageview blog akan menjuman bila mana blogger tersebut kurang atau jarang berkongsi entri dalam tempoh yang agak lama.Ibaratnya bila bela ikan jarang bagi makan..ikan tu kurus jadinya.kalau pancing ikan mata kail lebih besar daripada umpan ikan pun ngeri nak dekat.

Musim-musim perayaan dan cuti.Tak kisahlah raya apa.Tak kisahlah cuti umum ke.Cuti sekolah ke.Cuti peribadi ke..waktu-waktu begini blog agak kurang menjadi tumpuan dan tarikan kerana PC sendiri pun ketika bercuti lebih-lebih lagi ketika balik kampung,sangat kurang memberi tumpuan kepada blog.Kalau taknak blog bersawang maka cari waktu,luangkan sedikit waktu untuk berkongsi entri tak pun setkan entri sedia ada kepada auto publish.

Bila sudah terbiasa dengan pageview yang tinggi..bila menjunam sakitnya itu macam luka dititiskan air limau..wajarlah kerana pageview menjadi perangsang dalam senyap untuk seorang blogger itu terus menyebarkan perkara bermanfaat.Pentigkah pageview?..penting.Peribadi untuk PC,ia bukan ukuran hebat atau tidak satu satu blog itu..tapi ianya menjadi penanda aras pada potensi diri.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah swt

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

19 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. waalaikumussalam. sangat setuju PC. motivasi diri bila buka dashboard blog :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan.betul sangat-sangat tu Umi..pembakar semangat setiap hari.

      Padam
  2. BLOG KAK PV MERUDUM LAMA DAH ...KADANG MEMANG TAK SEMPAT NAK POS N3 BARU TIAP HARI

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sahabat setia blog Kak PI sentiasa ada..sentiasa sokong karya-karya kak PI.

      Padam
  3. Huhu, walaupun apapun malas jugak nak fokus kat pv ni kalo Adsense tak hado.. +_+

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehehe..ada yang sangat ambil tahu..ada yang biasa-biasa.Ada yang bawa santai sahajakan.

      Padam
  4. Bagi sy penting sgat pageview utk lihat berkembangan blog mcm mana.. lebih2 lagi kalau entri yg kita tulis tu mempunyai views yg tinggi so boleh belajar yg pembaca suka baca post yg mcm mana.. supaya dapat berkongsi lebih byak info yg bermanfaat.. Selain itu yg mengharap income drp pengiklanan pun membantu juga naikkan income kalau pv tinggi.. apapun terima kasih atas perkongsian..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat.Boleh buat kajian dan kenal pasti kekuatan dan kelemahan blog sendirikan..tak langsung mana perlu perbaiki..boleh bertindak cepat.

      Padam
  5. Suka atau tidak sebagai blogger PV memang penanda aras kita huhuhuhu....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Mrs A..sejauh mana potensi blog kitakan.

      Padam
  6. Sekarang Sis amik peduli bab PV ni, sebabnya PV tinggi menunjukkan kita konsisten pada blog kita, kalau PV rendah, jangan komplen sebab sendiri tak update...tapi kalau memang ada pembacanya tersendiri, percayalah update tak update PV maintain je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dulu PC tak kisah sangat..tapi lama-lama bila fikir semula PV ni boleh jadi satu suntikkan semangat juga seenarnya.

      Padam
  7. yeeeee, pentingggg sangattt! setuju dengan semuaaa point jua!

    BalasPadam
  8. mmg merudum mood bila PV jatuh hehe

    BalasPadam
  9. Kadang letih juga dengan usaha nak naikkan PV nie sebab penting juga rasanya. Tambah kalau blogger macam Kak Sue nie kadang bila buat review ke apa, client memang nak tengok PV kita kan..

    BalasPadam
  10. Wak ngeblok untuk suka2 aje
    Kalau pv meningkat, syukur Alhamdulillah

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama