Saling Menjadi Persinggahan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SALING MENJADI PERSINGGAHAN | Bila letih menempuh perjalanan yang jauh dan lama.. Tempat persinggahan itulah yang dicari-cari. Untuk kendurkan urat-urat.Untuk redakan lelah yang menyerap disegenap tubuh.

Tapikan,bila balik kampung.. hilang letih.. tidak terasa jauh beratus kilometer..itulah yang PC rasakan.Namun dalam situasi sekarang fikiran dan perasaan lebih letih.. Letih menanggung rindu keluarga di JDT. Allahu. Moga ini semua segera pulih seperti sediakala. Aamiin. 

Bercakap tentang persinggahan..sedar atau tidak saya,awak,kita,mereka sebenarnya menjadi persinggahan satu dengan yang lain. 

Macam mana..

Ada masanya kita mendengar luahan orang. Sebaliknya juga boleh berlaku di mana orang lain dengar luahan kita.Kadangkala berkocak ketenangan kerana melihat dan mendengar musibah yang dilalui orang lain.. dan tak mustahil ada orang sudi memikirkan musibah yang kita lalui. SubhanaAllah.Banyak lagi juga sebenarnya hal-hal lain..yang sebenarnyakan kita saling menjadi persinggahan satu sama lain. 

Kita sedar atau tidak sahaja. 

Sekian. 

#sama-sama mencari redha Allah SWT 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

9 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. give and take.. masa orang susah kita tolong. masa kita insyallah Allah hntar bantuan juga.

    BalasPadam
  2. benar kita saling singah menyinggah... seperti wang kadang singgah di akaun kita kadang singgah di akaun grab food dan food panda... hehe musim PKP ni

    BalasPadam
  3. saya pun rindukan keluarga di Sarawak...saat-saat PKP ni lagi bertambah rindu dan risau dengan mak bapak kat sana...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kecil besar je hati ni kan..bila ingat mereka.Allahu.

      Padam
  4. mari kita sama2 mencari redha Allah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama