Header Ads

Seperempat Pun Berlalu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

SEPEREMPAT PUN BERLALU |Alhamdulillah atas setiap nikmat.Biarpun sekarang masih lagi dalam tempoh ujian daripadaNYA..teruskan berdoa.Teruskan bersyukur.Lelah bagaimana pun harap semuanya berakhir pada waktu yang paling tepat dan berlalu dengan mahuNYA.Andai seribu kali manusia mengharapkan semuanya segera berakhir sedang Allah swt belum berkehendak ianya tamat..maka siapa kita untuk menidakkannya.Moga berat rasa yang kita tanggung ini mennjadi sebab Allah SWT bertambah sayang pada kita kerana sabar.Aamiin.

Setakat ini dua minggu lagi kita masih berada dalam situasi PERINTAH KAWALAN PERGERAKAN (PKP).Melepasi fasa dua minggu pertama terlihat pelbagai ragam.Terdengar banyak kisah sedih,membimbangkan tidak kurang yang melucukan.Bila suatu yang terjadi itu kurang menggembirakan dan berada dalam tekanan waktu seakan lambat berlalu..Allahu.

Dan hari demi hari..tetap sentiasa dihitung dan dinanti..bagi PC setiap hari dalam situasi terkini ianya mendebarkan..terima kasih Allah menyembuhkan pesakit-pesakit yang telah dijangkiti virus..moga ianya menjadi rahmat besar untuk meneruskan kehidupan bersama-sama keluarga semula..menjadi suatu yang memedihkan juga bila melihat angka mangsa korban meningkat..Al Fatihah (dibaca).

related image
Seperempat Pun Berlalu | PC

Seperempat Pun Berlalu.Tiga bulan pertama di tahun 2020 ini melabuhkan tirainya..setiap tiga halaman ini mewah dengan cerita dan warna.Sangat mewah.Ada suka dan dukanya.Ada tawa dan air matanya.Seperempat pun berlalu.Selamat datang April..dipermulaan yang masih dalam situasi seperti sekarang..ini YANG TERBAIK..maka ALLAH IZIN.Melangkah ke bulan April bererti Ramadhan kian mendekat.Sangat merapat.SubhanaAllah.Moga diberi kesempatan.Aamiin.

Sekian.

#sama-sama mencari redha Allah SWT


10 comments:

  1. dah suku 2020 kita lalui.. harapnya makin baik dan covid 19 pun berlalu pergi.. tinggal berapa hari je Ramadhan nak menjengah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin.InshaAllah.Kita sama-sama terus berdoa.

      Delete
  2. Assalamualaikum...siapa sangka Allah takdirkan kita merasai pengalaman 2020...semoga situasi semasa cepat berakhir dan dapat rasai ramadhan dgn lebih baik dari tahun2 sebelum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumussalam.Betul tu.Semua di luar pengetahuan kita hambaNYA.

      Delete
  3. Salam 1 April PC.. semoga kita semua sentiasa dilindungi dan mudah2an dugaan situasi yg dihadapi sekarang ini dpt pulih sepenuhnya dgn segera... aamiin2 ya Mujib.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin.InshaAllah.Kita terus dengar arahan dan jangan penat berdoa.

      Delete
  4. Sebaknya baca entry ni.. Moga Allah redha kita semua!

    ReplyDelete
  5. semoga hari2 yang mendatang akan jadi lebih baik dari hari2 yang dah berlalu..

    ReplyDelete
  6. smoga hari2 kedepan lebih baik dari sebelumnya.. ameen.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..