Setandan Kelapa

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

SETANDAN KELAPA | Pokok kelapa serbaguna.Bermula daripada batangnya hinggakan tempurung kelapa. Air kelapa sering menjadi pilihan untuk merawat dan meredakan penyakit.Kalau riak kerana untuk merawat atau mencegah air kelapa Memang sering menjadi Kegemaran untuk menghilangkan dahaga. Ditambah dengan isi kelapa yang sangat nikmat. 

Sering disebut-sebut dan pepatah setandan kelapa ini selalu digunakan untuk menjadi penjelasan dan bukti kukuh depan mata hakikat.Dalam setandan kelapa tidak semua buruk dan tidak semua elok juga buahnyakan. 

Maknanya begitu jugalah yang boleh terjadi dalam kehidupan kita yang sangat banyak episodnya, babak demi babak.Satu itu boleh jadi dijadikan kesimpulan untuk keseluruhan namun jangan menyangkal andai tidak semua seperti diharapkan kerana perbezaannya itu ada. 

Sekian. 

RAHMAT Allah SWT itu KUNCI 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

12 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Hidupp kita tak seindha novel hehe

    BalasPadam
  2. Begitu mulianya pokok kelapa, dari batang, hingga ke daun boleh di guna manusia kan PC..moga hidup kita juga begitu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aamiin Sis.Moga kita hidup sentiasa bermanfaat dan memberi manfaat kepada orang lain juga.

      Padam
  3. ingat dulu masa sekolah, cikgu cakap pokok kelapa ni sangat berguna untuk manusia dari batang, ke buah, hingga ke hujung pelepahnya..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tiada pembaziran bak kata cikgu PC dulu bila bahas tentang pokok kelapa.

      Padam
  4. moga kita insan lebih hebat drpd pokok kelapa

    BalasPadam
  5. Sebab tu dipanggil pokok serba guna.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama