Janganlah Selepas Mati

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

JANGANLAH SELEPAS MATI

Perlu ada kesedaran sendiri. Semua manusia perlu ada kesedaran. Tidak perlu diminta-minta. Jangan juga dipaksa-paksa. Sukarela lebih redha.Lebih gembira dan lebih terbuka. 

Bukan suatu yang pelik. Penghargaan itu perlu tapi jangan diburu. Biar mendekat dengan cara-Nya. Biar didakap kerana DIA MAHU begitu. 

Sesama manusia. Sesama makhluk. Janganlah selepas mati baru nampak banyak baiknya,baru mahu menghargai,baru rasa nak lebih menghargai,baru rasa dia terbaik,baru menyesal acah-acah nak ikut mati.Bila ada kesedaran diri kita akan tahu bila masanya untuk menghargai walau tanpa diminta-minta dan diharapkan.Semasa hidup sama-sama raikan. Sama-sama saling mendoakan.

related image 

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

13 comments:

  1. Ialah janganlah selepas mati baru nak kesal dan ralat dah tiada gunanya.
    Ketika hidup yang sepatutnya dihargai.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul.Lazimnya semasa hidup tidak dihargai sesuadah mati terus dilupai.

      Delete
  2. Senang je PC.. Bila mengadapi apa2 situasi bersangka baik je. Baru la kita akan ikhlas menghagai dan ikhlas menghayati .. Lama2 dia kan jadi satu kebiasaan dalam diri kita nih.

    Hidup pun tak la asyik berpura2 . Buat sesuatu nak kan ganjaran.Bila tak dapat mula la kecewa dan fikir pasal nak mati.



    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan.Ajar diri ikhlas dan kerana Allah.Bila kerana Allah dah tak ada harap itu ini.nanti manisnya Allah beri tepat pada waktunya.

      Delete
  3. betul tu pc..hargailah ketika ada

    ReplyDelete
  4. Biasanya insan yang dah tiada baru kita nampak baiknya

    ReplyDelete
  5. Setuju "Semua menjadi indah pada waktunya"

    ReplyDelete
  6. Hargai lah semasa masih ada.. kan PC..

    ReplyDelete
  7. sebab tu.. andai ada benda kita nak express luahkan skrang..
    jangan ditunggu2. kalo rasa rindu pun cakap jee aceceyy..

    ReplyDelete
  8. sentiasa ingat mati, barulah amalannya seperti orang yang sentiasa bersedia untuk mati..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.