Bukan Cuma Kerlipan Cahaya Bersinar

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

BUKAN CUMA KERLIPAN CAHAYA BERSINAR.Dingin malam kadang membawa kita keluar.Keluar mahu melihat sinar-sinar kecil yang bertebaran dilangit Ilahi.Jauh.Kecil.Tapi sinarnya menerangi.Apalah yang sedang dibicarakn.Langit,bintang,bulan dan semua cakrawala.Adakah makhluk di bumi menjadi perdebatan mereka juga tanpa kita ketahui pun.Mana tahukan.Bukankah setiap apa yang Allah cipta ada cara bicara masing-masing.

Biarpun terkadang malam tersangat sunyi,tapi bintang-bintang ini tetap diposisi.Percayalah bukan cuma kerlipan cahaya bersinar sebenarnya lebih daripada itu untuk manusia pelajari dan perhatikan.


Dari posisi mana pun sedang kita melihat dan perhatikan,jangan cuma memandang kosong sebaliknya ambil suatu ilmu dan pengajaran supaya kita sentiasa sedar hidup ini bertuhan yang bila-bila masa boleh menjadikan dan bila-bila masa boleh menghancurkan.

Sekian


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. SUBHANALLAH KEAGUNGAN ALLAH YG MAHA PENCIPTA

    BalasPadam
  2. Diri ini hanya insan kerdil, dan dhaif. Segala kesempurnaan itu hanya ada pada-Nya.

    BalasPadam
  3. There's always something useful in everthing ;)

    BalasPadam
  4. bila memandang bintang di langit jgn la lupa rumput di bumi..

    BalasPadam
  5. Setiap apa yang Allah cipta itu ada kegunaan dan penyebab nya.

    BalasPadam
  6. Allah selalu tau apa yg terbaik buat hambaNya

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama