Jangan Zalim Sangat

Jangan Zalim  Sangat
بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

JANGAN ZALIM SANGAT.Tumbuk,pukul sampai cedera itu dikatakan zalim.Apatah lagi hingga menyebabkan kematian.Lagilah zalim.Nampak jelas zalim pada pihak lain.Sebenarnya zalim ni tak semestinya lakukan sesuatu hingga terlihat cederanya pada fizikal sahaja.

Bila tidak mahu mendengar nasihat yang baik pun salah satu tindakkan zalim juga sebenarnyalah.Zalim pada diri sendiri sebab sengaja biarkan diri berada dalam keadaan lakukan kesalahan dan tidak mahu berubah.

Jangan Zalim  Sangat
Jangan Zalim  Sangat

Mana lebih power,teguran Tuhan atau teguran sesama manusia.Teguran dan nasihat Tuhan semua ada dalam Al Quran tu.Teguran sesama manusia ni kadang lebih pedas daripada cili lebih panas daripada api.Kalau teguran sesama manusia boleh dipersenda,boleh buat-buat pekak tapi jangan berani-berani nak buat macam tu dengan teguran Tuhan.

Sekian.
Tinta Perdu Cinta ❤
Jangan zalim sangat




PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kekdg kita tak nampak yg kita zalim pada diri dan orang disekeliling antaranya tidak berterima kasih pada yang memberi dan menyediakan makanan atau perkhidmatan...moga kita tidak tergolong manusia yg zalim ni..

    BalasPadam
  2. Moga kita tidak tergolong di kalangan mereka yang zalim, baik pada orang, atau pada diri sendiri

    BalasPadam
  3. zalim dalam politik pon mengerikan jugakk., huhuhu

    BalasPadam
  4. BERDOSA MENZALIMI DIRI N SESIAPA SAJA

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama