Jangan Menolak Dan Meragui

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

JANGAN MENOLAK DAN MERAGUI.Hidayah Allah.Berusaha mencari hidayah Allah.Kedua-duanya ada kaitan dan menjalin satu perubahan besar terhadap diri seseorang hambaNYA.

Jangan Menolak Dan Meragui
Jangan Menolak Dan Meragui

Tidak semua yang lahir Islam sudah cukup kukuh dan sempurna iman dan agamanya.Baik yang mualaf atau sudah sedia Islam,boleh sahaja terus berusaha dan berdoa agar sentiasa Allah SWT beri hidayah ke arah yang lebih baik dan mencapai tahap keimanan serta tawakkal yang paling padu.Mungkin agak kurang menjadi isu bila saudara baru ada khilaf di mana-mana kerana mereka sedang belajar.Tapi kadang hakikatnya mereka ini lebih baik penghayatannya dan rasa cintanya pada Islam berbanding sesetengah orang Islam sedia ada.PC sendiri pun kadang berasa malu dan rendah diri.

Iman itu tali yang menghubungkan kita dengan Allah SWT.Jangan menolak dan meragui apa sahaja yang telah ada dan telah dijelaskan dengan paling dan tersangat jelas.Kalau hidayah Allah SWT yang dipersoalkan,cuba tanya balik pada diri,ada tak usaha supaya hidayah itu dekat dengan kita.Ada tak ikhtiar kita yang bersungguh-sungguh untuk berubah dan lebih beriman.Cuba tanya.Selalu.

Sekian

Semua menjadi indah pada waktunya

10 comments:

  1. satu pesanan yg menusuk ke dlm kalbu ini...

    ReplyDelete
  2. Betul tu.. menolak jika rasa was-was, meragui jika bukan perlu jadi ikutan.. maka terselamatlah kita dari kemungkaran..

    ReplyDelete
  3. salam jumaat PC. ye betul tu, sy pun selalu rasa kerdilnya diri ni T____T

    ReplyDelete
  4. Terima kasih diatas perkongsian PC....

    ReplyDelete
  5. Semoga kita menjadi seorang Islam yang lebih baik dan perbaiki diri setiap hari. InshaAllah :)

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.