Untung Untung Untung Eh Rugi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum wbt

UNTUNG UNTUNG UNTUNG EH RUGI

Apa sahaja hari ini yang berada di hadapan mata atau dalam genggaman itu sementara dan pinjaman.Banyak yang Allah swt amanahkan pada kita untuk dijaga dengan paaaaaaaaling baik.

Andai diuji dengan bermacam masalah dan kepayahan..tetap teruskan bersyukur kerana DIA mahu kita lebih mendekat dan DIA juga sentiasa memandang dan merapat.Aamiin.

Tidak perlu pergi jauh.PC lihat pada diri PC sendiri.Banyak yang Allah swt pinjamkan.Banyak juga yang Allah swt jadikan ujian sama ada dalam sedar atau tidaknya PC mengurus.Allahu Allah.

Kalau berasa Allah tidak bantu..sebenarnya banyak sangat dah Allah bantu kita.Hari-hari.Setiap masa.Kalau kita niat nak jadi baik,nak masuk syurga,nak kumpul banyak pahala,nak rahmat dariNYA,semua ada depan mata.Semua bantuan didatang dan didekatkan pada kita.

Sangat-sangat untung untung untung kita jadi ummat Nabi Muhammad SAW.Jangan sampi hujungnya eh ruji pula jadinya di akhirat gara-gara silap diri sendiri ketika hidup di dunia.

Sekian.

Sama-sama mencari redha Allah swt

12 comments:

  1. terima kasih PC atas ingatan :)

    ReplyDelete
  2. setiap hari Allah dah bantu, kita tak perasan atau kita yang leka?

    ReplyDelete
  3. tanpa Allah swt siapalah kita ni kan PC

    ReplyDelete
  4. Allah uji kita tanda Allah sayang. Didunia ni semuanya hanya pinjaman,takde satu pun milik kita. sedekah baru lah milik kita, bekalan saham akhirat jua :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Moga kita semua sedar kita tidak ada apa-apa tanpa pemberian dariNYA.

      Delete
  5. salam weekend kak pc tuuhh.. 😇😇😇

    ReplyDelete
  6. Semua yang kita ada semuanya pinjaman kan PC..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.