Terjadi Di Zaman Ini

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum wbt

TERJADI DI ZAMAN INI.Peringatan sedari awal sudah ada.Kisah yang dicatat dalam Al Quran sesuai sepanjang zaman untuk dijadikan pedoman.jangan dipinggirkan dan jangan dipandang sepi.Semuanya ada menjawab.Semuanya ada kisah dan tauladan serta peringatan juga amaran bukan untuk dizaman itu semata-mata sebaliknya hingga akhir alam ini hancur lebir berterbangan menjadi debu-debu.Allahu.

Terjadi Di Zaman Ini
Terjadi Di Zaman Ini

Ada sedikit guna sedikit dan simpat juga sedikit.Ada lebih tetap juga perlu berhemah dan sederhana dalam waktu yang sama simpan jugalah sedikit.Kalau tidak boleh menyimpan walau sedikit yakinlah pasti ada yang telah Allah SWT aturkan begitu dan mengapa tidak begini.Tetapi kita sebagai manusia usahakan sentiasa beringat dan belajar daripada sesuatu.Ya belajarlah.

Apa yang terhaji hari ini,ketika dan detik ini jangan cuma dikeluhkan sebaliknya ambil pelajaran dan jadikan pengajaran.Disebalik sesuatu itu inshaAllah akan selalu ada hikmah dan nikmat.Ada.Kecuali jika dipandang daripada sudut yang negatif sahaja.Maka negetiflah dapatnya.

Tidak semua mahu beringat.Kerana sambil lewa itu lebih menjadi pilihan dan sering dipilih.Mudah.Namun begitu sampai bila.Kerana akibatnya tidak kepa pada diri sendiri sahaja sebaliknya terbias kepada orang lain juga.

Sekian.

Semua menjadi indah pada waktunya
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ambillah pandemik covid 19 sbg pengajaran buat umat manusia. sekian lama kita bebas ke mana2. tp kini pergerakan kita tersekat dan berada dlm bahaya. mcm kiamat kecil plak rasanya...

    BalasPadam
  2. Salam Jumaat PC...
    semoga kita amek iktibar dengan apa yang terjadi kat negara kita skrg ni...
    jangan amek mudah... sentiasa beringat!!

    BalasPadam
  3. Kisah dulu... pengajaran sekarang...

    BalasPadam
  4. kisah yg berlalu jd pengajaran utk generasi akan dtg

    BalasPadam
  5. deep ayat tu..kalau ada lebih, jangan dihabiskan..simpan juga untuk masa depan yang tak pasti..

    BalasPadam
  6. Betul tu PC.. kena selalu beringat dan ambil pengajaran atas apa yang terjadi sekarang nie atau sebelumnya..

    BalasPadam
  7. itu pandangan kita kearah mana kan

    BalasPadam
  8. Sama2 kita muhasabah diri kita..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama