Ikatan Sampai Nanti Izrail Hadir

IKATAN SAMPAI NANTI IZRAIL HADIRبِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم . Assalammualaikum wbt. Sejak dari alam rahim ibu lagi kita sudah berjanji. Sudah mengakui. Sudah ikat ikrar ikatan sampai nanti Izrail hadi melunas tugas sebagaimana yang diarahkan Tuhan.


Setiap hari kita perbaharui kalimah syahadah. Ketika solat terutamanya dan ketika di luar solat pun tidak ada salahnya kita bersyahadah kerana kita kadangkala tidak sedar ada lakukan dosa atau kesalahan yang boleh merosakkan syahadah dan akidah. Lgi-lagi sebelum tidur. Bersyahadahlah terlebih dahulu. Cuba biasakan.

Terlalai itu suatu yang tidak asing kita lakukan. PC terutamanya. kadang tak dengan perbuatan dengan lisan. Kadang tak dengan lisan secara terus, hati yang berkata-kata. Ada je. Bagitulah kita manusia.

Kena sentiasa istighfar dan besyahadah. 

Sekian
Tinta Perdu Cinta ❤
Ikatan Sampai Nanti Izrail Hadir


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. bibir kena sentiasa dibasahi dgn zikir...

    BalasPadam
  2. Setiap kali bangun tidur dan nak tidur pun saya amalkan mengucap

    BalasPadam
  3. Terima kasih utk peringatan ini, PC

    BalasPadam
  4. Betul tu PC.. Kak Sue pun selalu lalai juga.. semoga Allah ampunkan dosa kita semua..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama