Fikir Dulu Sebelum

FIKIR DULU SEBELUM بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم . Assalammualaikum wbt. Untuk meminimumkan akibat sangat manisnya sekiranya fikir dulu sebelum kerana bila sesudah ada yang boleh diperbetulkan dengan mudah dan ada juga sangat sukar mahu diubah serta berubah. 

Biar dikata lebab bertindak atau terhegeh-hegeh. Sekurang-kurangnya tidak menyesal di kemudian hari. Tidak salah juga bertindak agresif untuk bertindak dan lakukan sesuatu, bagi PC kalau kena dengan gaya, cara dan tempatnya boleh-boleh sahaja. 

Zaman sekarang lambat bertindak akan ketinggalan dan rugi. Tidak juga. Boleh jadi ini sesuai menjadi pegangan  ramai orang tapi belum tentu sesuai menjadi prinsip segelintir orang yang lainnya. Corak pemikiran dan bertindak setiap orang tidak sama.Nekad adakala rezeki ada masa bala.

Malas berfikir rajin bertindak boleh berlaku. Dalam situasi memilih mendengar arahan orang lain. Untuk mendengar, mematuhi Dan melakukan arahan orang pun tidak boleh dengan mudah-mudahnya sahaja. Tapis dulu. Buat penilaian. Fikir dulu sebelum.Sebelum terjerat diri sendiri. Sebagaimana terlajak kata badan binasa. 

Sekian
Tinta PC ❤
Fikir Dulu Sebelum


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Terbaru Lebih lama