KUN 'JADILAH!', FA YAKUN 'MAKA JADILAH SESUATU ITU'

KUN 'JADILAH!', FA YAKUN 'MAKA JADILAH SESUATU ITU'بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم .Assalammualaikum wbt. 28 Rabiulakhir. Jumaat pertama dibulan Disembar. MasyaAllah. Alhamdulillah. Terima kasih ya Allah atas segenap nikmat. Semoa semua berada dalam kasih sayang Allah dan saling berkasih sayang satu sama lain sesama insan juga makhluk. Saling menghormat. Saling menghargai. Saling mendoakan.

KUN 'JADILAH!', FA YAKUN 'MAKA JADILAH SESUATU ITU'

Berdoa untuk diri sendiri. Berdoa untuk orang lain. Doa je. Diterima atau tidak. Cepat dikabulkan atau ditangguh itu bukan urusan kita itu biar Allah swt yang uruskan. Itu tugas Allah swt. Bila ada niat ingin sesuatu kita usahakan. Kita kuatkan dengan doa dan kita tutup dengan tawakal. Sejauh mana kita usaha, sebanyak mana kita berdoa dan sedalam mana kita bertawakal.

Tanya sendiri pada diri masing-masing. Dan PC sendiri masih ada turun naiknya kualiti usaha, doa dan tawakal. Iman itu ada pasang surutnya. Allahu. malu dengan Allah. Allah tidak kedekut dan berkira memberi sedang PC masih berkira-kira membalas. SubhanaAllah. 

Rasa ragu. Kurang bersangka baik dengan Allah swt. Hati rasa kurang itu dan ini. Curiga. Waswas. Allahu. Dan sebenarnya itu semua ujian yang berat untuk kita lawan. Lawan dan berdebat dengan diri sendiri itu tidak mudah. Sedangkan sudah banyak bukti dan jawapan yang Allah swt beri juga tunjukkan. 

KUN 'JADILAH!', FA YAKUN 'MAKA JADILAH SESUATU ITU'. inilah yang sebenar-benarnya. Kalau ada rasa tidak yakin atau curiga akan suatu hajat, niat, visi atau sesuatu yang sedang diusahakan, ingat ya tiada yang mutahil pada Allah swt untuk mengizinkan. Walaupun kadang sangat mustahil pada fikiran dan pandangan kita sebagai manusia biasa. Pada waktu yang paling dan sangat tepat Allah swt akan memberi dengan caraNYA. Mungkin kita sahaja yang tidak sedar sedari awal semua telah DIA susun dan persiapkan segala-galanya. Allahu.
 
Sekian 
Tinta Perdu Cinta ❤
KUN 'JADILAH!', FA YAKUN 'MAKA JADILAH SESUATU ITU'

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama