MESTI FIKIRKAN ORANG LAIN JUGA

MESTI FIKIRKAN ORANG LAIN JUGA | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. UNTUK puaskan hati orang adalah sangat tidak mungkin kerana orang sampai bila pun susah nak berasa puas hati dengan kita. Akan sentiasa ada buruknya dan kurangnya kita ini pada pandangan orang. Tidak mengapa. Biarkan.

MESTI FIKIRKAN ORANG LAIN JUGA

Walau tidak terlalu perlu kesah dengan pandangan orang lain, TETAP KENA INGAT ya, hidup ini tidak hanya tentang diri sendiri. Kalau kita nak buat sesuatu kena ingat kesannya pada orang lain. Tempiasnya pasti akan terkena walau sedikit. 

Berilah tempias yang baik-baik. Berilah bauan yang wangi-wangi.

Tinta Perdu Cinta ❤
MESTI FIKIRKAN ORANG LAIN JUGA



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

10 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. ya betul tu hidup kita ni saling kait mengait antaranya

    BalasPadam
  2. Memang benar PC, beruntunglah kita ada 'orang lain' nak menegur kita kan... hidup bukan sendiri, nanti matai 'orang lain' juga yang menguruskan...

    BalasPadam
  3. Yess betul
    tempias tetap terkena sikit sbyk

    BalasPadam
  4. nak buat sesuatu jangan sampai akan menyusahkan orang lain

    BalasPadam
  5. Ya, jangan fikir kesenangan sendiri saja hingga menyusahkan orang lain.

    BalasPadam
  6. Setuju. Hidup biarlah bermanfaat kepada setiap makhluk

    BalasPadam
  7. Betul tu. Kita tak boleh nak pentingkan diri. kena fikirkan orang lain juga. Jangan susahkan orang dan berikan kebaikan.

    BalasPadam
  8. Betul tu PC.. apa yang kita buat kena lah pikir orang lain jugak kan..

    BalasPadam
  9. kena berhati-hati dengan perbuatan kita. jangan sebab kita oang lain menderita

    BalasPadam
  10. Betul sangat-sangat tu PC.. Walaupun ada masa boleh untuk tak endah kan orang sekeliling namun adakalanya perlu juga untuk fikir pasal orang lain..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama