ADA BANYAK DALAM SATU

ADA BANYAK DALAM SATU | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. ISTIMEWA. Setahun cuma tiga puluh hari. Tapi mewah macam semuanya ada di dalamnya.  Bulan Ramadan. Puasa. Solat wajib. Solat sunat. Zakat fitrah. Mewah. Bila mewah perlu kuat semangat. Perlu kerja keras.  Sebab dalam satu masa Allah beri banyak kesempatan. 

Hari lain wajib solat lima waktu. Nak buat yang sunat tu kadang berat dan cak cak ba. Solat sunat tu pulak Ada banyak dan kita boleh pilih nak buat yang mana. Tapi solat sunat tarawih uniknya dibulan Ramadan. 

Rukun Islam hampir lengkap ketika dibulan Ramadan tau. MasyaAllah. Sebab itulah kehafiran Ramadan ni diharapkan dari bulan Rejab lagi. Masuk je bulan Rejab Syaaban dan berdoa dapat bertemu Ramadan. 

ADA BANYAK DALAM SATU
KREDIT GAMBAR

TERIMA KASIH ALLAH

PC sendiri sentiasa berdoa dapat bertemu Ramadan. Bersyukur sangat-sangat Allah SWT beri peluang PC, keluarga dan kita semua yang masih hidup ini melakukan ibadah puasa. Tak semua Allah beri peluang lagi. Ujian setiap kita tak sama. 

Mewah. Ada banyak dalam satu. Cuma ada dibulan Ramadan. Kalau kita rasa seronok sangat-sangat dapat hadiah macam-macam dalam satu masa, kita juga kena berganda rasa bahagia dan gembira ketika berpuasa dibulan Ramadan ok. 

Tinta Perdu Cinta ❤
ADA BANYAK DALAM SATU

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

  1. Istimewanya bulan Ramadhan yang mulia penuh berkat. Semoga dapat dimanfaatkan sebaiknya.

    BalasPadam
  2. Insha Allah. Moga kita istiqamah dan beribadat dengan hati senang

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama