HUJAN-HUJAN MAKAN NUGGETS

HUJAN-HUJAN MAKAN NUGGETS | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih.  Assalammualaikum semua. Hai. SEMOGA semua berada dalam keadaan baik-baik sentiasa. Aamiin. BILA HUJAN turun, perut senang sangat rasa lapar. Dahaga. Sentiasa berbunyi. Bila lapar tentulah nak makan. Bila dahaga mestilah nak minum. 


Musim hujan, bila lapar risau pulak kalau asyik nak makan yang berat-berat. Lain pulak nanti jadinya. Kalau jenis makan banyak tak mempengaruhi berat badan tak apa. Masalahnya kalau yang mudah naik berat badan tu yang berkira-kira dan fikir banyak kali. Haaa gitu.

Nak minum air panas, dah buat air panas. Nak makan apa?.. buka peti ais ada stok nuggets, wah.. apa lagi. Goreng jelah. Masalahnya kena defrost dulu sekejap. Bersyukur air masih suam. Alhamdulillah. 

Rezeki Allah dah tetapkan. Tapi tetap kena usahakan. Dari arah mana dan summer apa rezeki itu ada usaha kita dan takdir Allah di dalamnya. Ingat, rezeki tu dah ada. Laluannya Allah pun dah sediakan. Sebenarnya apa yang kita buat pun Allah yang gerakkan hati kita juga. 

Kalau hal tidak baik yang kita buat, boleh jadi kita tidak mempertimbangkan dengan baik, bukankah Allah sudah pinjamkan otak yang berakal kepada kita. Otak yang berakal waras itu pun rezeki juga tau. Jadi sentiasalah bersyukur ok. 

Tinta Perdu Cinta 
HUJAN-HUJAN MAKAN NUGGETS
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Alhamdulillah..rezeki makan nugget di kala hujan 😀
    Seronoknya hujan, kami di utara ni panas.

    BalasPadam
  2. musim sejuk-sejuk, hujan memang kerjanya nak mengunyah je kak hehehehe

    BalasPadam
  3. Kena pula cicah dengan sos cili atau tomato

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama