TERBIASA

TERBIASA | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum semua. BERULANG kerana sudah terbiasa. Kadang pelik juga tengok orang kenapa ulang-ulang buat perkara yang sama.. tak kisahlah perkara tu baik ke atau kurang baik ke.. Macam tu jugalah orang pun perhatikan kita juga. Ada juga kita ulang buat suatu perkara tu.  

Jawapan mudah adalah, kerana SUDAH TERBIASA. Bila sudah terbiasa bermakna tidak mudah nak diubah atau dihindari. TIDAK MUDAH tau.. bukan bermakna TIDAK BOLEH berubah atau diubah.

Biasanya akan jadi isu kalau tu benda tak best. Perkara baik tak jadi masalah. Itu pun kadang timbul desas desus juga yang bukan-bukan dan tak sedap didengar. Tidak semua orang suka perkara baik. Ni fakta bukan dusta.

Terbiasa. Mahu diubah tidak mudah. Terkadang hingga ada yang terkorban hingga menitis darah. Itu blum lagi yang marah kerana dinasihati agar berubah. Gara-gara terbiasa, ramai yang binasa. Ada yang lebih tegar pilih jalan bergelumang dosa.

Tinta Perdu Cinta 
TERBIASA
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Biasakan yang betul.
    Betulkan yang terbiasa.

    BalasPadam
  2. tulah kalau benda salah kene betulkan juga walaupun dah terbiasa buat yg tak betul

    BalasPadam
  3. bunyi macam uncle je ni... hehehehe

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama