TOLERANSI

TOLERANSI | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum wbt. Keterbukaan.Kelapangan hati. Kelapangan dada. Keluasan fikiran. Sifat mudah memaafkan. Sifat (sikap) seseorang atau individu. Inilah dia toleransi. Semua manusia ada sifat atau sikap ini cuma ianya banyak atau sedikit sahaja. Suci murni atau sudah gelita tidak hidup lagi dijiwa. Mudah disebut tidak mudah dilakukan. Kerana manusia ada hati. Ada perasaan. Tak gitu.

Tapi boleh. Semua dituntut untuk ada rasa toleransi. Toleransi yang dianyam dengan ilmu dan tidak perlu juga sampai korbankan diri sendiri apatah lagi orang lain. Toleransi pada masa dan tempatnya. Toleransi kerana Allah swt dan Nabi Muhammad saw. Untuk menjaga, baik itu jaga maruah atau pelihara agama yang dijunjung tinggi. Untuk memartabatkan.

Toleransi dengan diri sendiri.. dan dengan sesama disekeliling kita.

Tinta Perdu Cinta 
Toleransi
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. toleransi perlu dipupuk bermula dengan diri sendiri..

    BalasPadam
  2. Utk keharmonian jga kena ada tolenransi kan.
    insyaallah

    BalasPadam
  3. toleransi kaum pun perlu diamalkan di negara kita agar semua rakyat dpt hidup dlm aman n damai,

    BalasPadam
  4. Toleransi jangan sampai kepala dipijak

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama