TEMPE GORENG

TEMPE GORENG | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. TEMPE DENGAN JAWA tak dapat dipisahkan. 

Kau orang jawa ya.. sebab?. Suka makan tempe. Owhh gitu. Dan begitulah seterusnya dengan makanan lain. Makanan lambangkan budaya dan bangsa. Bukan pada pakaian je.

Ada yang suka sangat makan tempe. Ada yang anti tempe. Tengok pun tak boleh. Eh, ada tau. Gasaklah situ. Masing-masing. Mana boleh paksa orang lain suka apa kita suka. Dan begitu sebaliknya. 

Orang tak jawa pun ada je yang hantu tempe. Yang jawa meluat pulak tengok tempe. Hihihihi. Macam-macam la perangai. 

Dulu tempe murah je. Sekarang.. amboi. Dulu seratus peratus dibungkus dalam daun pisang. Sekarang guna plastik. Adoii. Tetap tempe. Cuma ummphh nya jauh beza. Wajarlah. 

Tempe goreng.. makan dengan sambal kicap.. fuhh sedapnya. Hujan-hujan pulak tu.. teh o panas.. bual-bual, tak sedar licin sepinggan. Alhamdulillah. 

NOTA PC  : Lama rasanya tak makan kerepek tempe pedas.. fuhhh.
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. sekarang dah macam macam bentuk tempe..dulu balut daun dan surat kabar je

    BalasPadam
  2. Mengada pulak yg tengok pun tak boleh tu, hahaha.

    BalasPadam
  3. kegemarana akak ni, masak apa pun akak suka semuanya

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama