DI PARIT PUN ADA REZEKI

DI PARIT PUN ADA REZEKI | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasih. Assalammualaikum semua. Hihi. Semoga semua dalam kasih sayang Allah. Semua dipermudahkan urusan. Urusan dunia dan urusan akhirat. Aamiin. 

BANGUN PAGI jalan-jalan dihalama rumah. Keliling rumah. Aura dan aroma embun menyenangkan PC. Sungguh. Belum ada matahari. Dingin semulajadi daripada alam semesta. Hirup udara segar. Alhamdulillah. 

Tengok ke parit. Di parit pun ada rezeki. Ada ikan yang boleh dipancing. Atau ada juga yang tebar jala untuk tangkap ikan. Tapi nikmatnya tak senikmat memancing. Yelah, cara dan pendapat masing-masing la. Boleh je mana-mana pun. Niat cari rezeki.

Sejak Oktober, banyak parit-parit dibersihkan. Lancarkan aliran air untuk mengalir. Persediaan dan langkah berjaga-jaga pun ya juga. Lapang mata bila tengok parit kemas dan bersih. Suka. 

Ramai juga yang memancing waktu awal pagi dan petang. Ada yang balik dengan kebahagiaan. Ada yang pulang dengan tangan kosong. Rezeki sentiasa ada. Cuma rezeki untuk kita itu atas usaha dan izin DIA.

SEKADAR HOBI atau memang mata pencarian.. satu je. Jangan sampai lupa pada DIA. Jangan lupa bersyukur. Jangan abai ibadah yang diwajibkan. Supaya sedikit atau banyak tetap ada KEBERKATANNYA menjadi darah daging.

NOTA PC  : Tak ada bakat memancing PC ni..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama