IKAN PUYU MASIN AIR TANGAH ABAH

IKAN PUYU MASIN AIR TANGAH ABAH  | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. RUTIN. PC percaya, setiap kita ada rutin masing-masing. Cara masing-masing dan pilihan masing-masing juga.


Berbeza-beza setiap orang. Termasuklah orang-orang disekeliling PC juga. Ada rutin masing-masing. Contoh paling dekat, abah mertua PC. Abah hobi dia mancing ikan. Kategori rutin jugalah.


Kata abah, "abah memang suka mancing ikan ni daripada abah kecil lagi". Hihihi, sampai dah bercucu masih suka memancing.. alhamdulillah. 

IKAN PUYU MASIN AIR TANGAH ABAH. Bila memancing ni ikut rezeki. Ada masa banyak hasil. Ada masa tak ada rezeki langsung. Biasanya abah dapat rezeki ikan puyu yang banyak. Sesekali dapat ikan haruan seekor dua. Alhamdulillah. 

Ada yang terus masak. Ada yang abah jadikan ikan  masin. Bila abah buat sendiri, boleh la nak kurang masin ke.. masin lebih sikit ke. Dah jadi ikan masih, bagi pada anak-anak,  adik beradik dan jiran tetangga.

Syok  makan dengan nasi panas. Alhamdulillah, syukur. Rezeki.

NOTA PC  : ujian itu jelas ujian.. jangan lupa nikmat itu pun sebenarnya ujian juga
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Bestnyaaaa....leh geng ngan pak zain la..ni lama dah pak zain x pi mancing...

    BalasPadam
  2. bestnya buat sendiri, dijamin bersih dan bermutu tinggi heheheh

    BalasPadam
  3. Sama macam suami Kak Sue pun minat memancing. Bestnya buat ikan masin sendiri..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama