TEGUH PENDIRIAN TIDAK SUSAHKAN ORANG

TEGUH PENDIRIAN TIDAK SUSAHKAN ORANG | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. Pendirian tu sangat perlu. Pendirian yang bertunjangkan Al Quran dan hadith serta sunah paling UTAMA. Tapi kena ingat. 

Kena ingat apa???.  TEGUH PENDIRIAN TIDAK SUSAHKAN ORANG. Awak ada pendirian..  tapi jangan sampai susahkan orang lain. Gara-gara nak pertahankan pendirian,  eh orang lain tanggung susah pulak. 

Bertolak ansur pun perlu juga. Adjust la ikut perlu dan mana yang sesuai. Tak rugi pun. Pendirian. Bukan ego atau sombong. Tu lain ya.

Tetap tapi masih boleh dibawa kanan kiri. Fleksibel. Itu yang ok dan terbaik. Macam pokok, akarnya tetap walau pucuk dan dahannya goyang dan condong ikut arah tiupan angin. 

Usahakan pendirian kita tidak bebani orang lain dan diri sendiri,  sebaliknya memudahkan dan menyenangkan diri sendiri juga orang lain. Aamiin.


NOTA PC  : Jangan talam dua muka.. elok jadi gunting dalam lipatan..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Setuju dengan PC...hidup kita kalau boleh jangan menyusahkan orang dalam apa situasi sekalipun..sebab tu SA kalau boleh ada je masalah atau permasalahan akan handle atau settlekan sendiri...

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama