BISKUT KERING BERGULA

BISKUT KERING BERGULA | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. BETULLAH, YANG BIASA-BIASA tu kadang susah nak stop bila dah mula makan. Pergi berbelanja keperluan dapur. Biasalah tak semua dalam senarai ada. Dan tak mustahil yang tak ada dalam senarai tu eh ada dan kadang lebih pulak tu.

Ha ni salah satunya la. Biskut kering bergula. Dulu PC tak makan sebab ada yang kata ni roti dah dekat expired date dibuat macam ni sebab tak nak membazir. Baguslah tak membazir. Tapi lama-lama PC makan je. Suka. Sedap. Yang ada kurang manis tapi rangup krup krap. Ada lagi sejenis yang tak ada gulanya. Ha tu mama dengan babah suka. Celup air milo kurang manis. Hahaha. Yang ada celup dengan air kopi o. Pun berdengung telinga oii.

Dulu zaman PC kecik, murah je biskut ni. Sekarang jangan cakap. Diam je. Ada rezeki beli. Tak ada rezeki tangguh dulu. Gitulah. Nak buat macam mana kan. Doa la moga biskut kering bergula ni termasuk dalam barangan harga rahmah. Haa gitu. Aamiin. InshaAllah. Rezeki tak ke mana bila Allah swt dah tentukan untuk kita.

Walau kadang manisnya biasa je. Tak berapa, eh tetap jugalah kena jaga-jaga waktu makan. Tak kiralah ada keturunan yang ada diabetis ke.. tak ada ke.. tetap juga kena berpada-padalah bab makanan ni. Walaupun sebenarnya HUJUNGnya semua atas izin Allah swt. Betul tak.

Stok dah tinggal sikit. Kena beli lagi ni. Siapa-siapa datang boleh la buat kunyah-kunyah. Makan sambil tengok tv pun ngam juga. Huhuhu. Kalau musim hujan lagi la cepat habis. 

NOTA PC  : yang bodo bodo ni kadang boleh buat ketagih nak makan je
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama