KERASKAN HATI PEKAKAN TELINGA

KERASKAN HATI PEKAKAN TELINGA  | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. BETUL. AKAN ADA WAKTU-WAKTU TERTENTU, kita kena keraskan hati pekakan telinga. Kadang mata pun kena buat-buat tak nampak je. Bukan pura-pura tapi nak benteng fikiran dan hati atau perasaan sendiri, supaya tak negatif. 

Tak negatif?. Tak mudah. Bukan senang nak positif sentiasa. Kalau nak negatif sentiasa memang mudah. Buka media sosial pun duduk dalam bilik sorang-sorang boleh jadi negatif. Kalau itu yang kita cari dan cenderungnya di situ. 

KERASKAN HATI PEKAKAN TELINGA
KREDIT

Hidup bukan sendirian. Maksud PC kita ni hidup berkeluarga. Ada keluarga dan saudara mara. Keluar sikit ada jiran tetangga. Luas sikit masuk dalam masyarakat. Masyarakat secara langsung dan masyarakat di alam maya. Nampak tak.

Semua ada mulut. Semua ada mata. Ada telinga. Bila ada mulut, harap maklumlah boleh cakap ikut rasa je kan. Bila nak pandang pun ikut suka je. Cuma telinga tu je la yang ada tebal, yang ada tipis. Sebab tulah ada ketikanya nak tak nak, suka tak suka cuba KERASKAN HATI PEKAKAN TELINGA.

Walau hati mendidih. Telinga panas je dengar. Kena buat-buat macam tak ada apa-apa. Slumber dalam keadaan terpaksa gitulah. Ada masa PC sendiri pun kena buat macam tu. Sebabnya orang ni macam-macam ragam. Bukan semua orang tahu jaga dan hormati perasaan orang lain. Dia slumber bom perasaan orang.. orang terpaksa juga tadah kena bom. 

Dalam masa sama, kita belajar mengenal orang sekitar kita. Baik contohi. Tak baik jangan ulangi dan hindari.

NOTA PC  : hati kering tak mudah dilakukan
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama