ZAHIR YANG TERLIHAT

ZAHIR YANG TERLIHAT | Dengan nama Allah yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. TERPALING MUDAH DIRUMUSKAN adalah zahir. Luaran. Memang sangat senang. Sebab luaran. Kadang sekilas pndang pun dah boleh terus buat kesimpulan yang bagai-bagai. Betul tak?


Biasa gitukan. Kadang buat kesimpulan dulu kaw-kaw punya kemudian baharulah otak tu nak berfungsi. Berfikir dengan baik dan betul. Itu pun kalau la nak berfikir. Jika tidak terus keras dengan kesimpulan yang kusut masai. Hihihi.

Zahir yang dilihat adakala seperti yang disimpan dalam sanubari. Tidak beza walau sedikit pun. Sama. Hitam hitamlah. Putih putihlah. Tapi tidak sentiasa terus-terus begitu rentaknya. Ada masa jauh bezanya. Kadang langsung tidak sama. Zahir utara. Batin selatan. Binasa jasad perlahan-lahan. 

Zahir menjadi gambaran. Penamat gudang jiwa. Hati berjiwa bergelora dengan ritma yang ada warnanya. Marah. Sedih. Bahagia. Gembira. Atau sedang sedikit demi sedikit dikuasai merana yang membinasa kelaknya.

Jangan mudah terpedaya dengan zahir yang terlihat. Memang tidak mudah menguliti apa hakikat sebetulnya. Tapi percayalah, pada waktunya wajah sebenar pasti Tuhan persembahkan untuk kita lihat dan pelajari sesuatu daripada apa pun itu.

NOTA PC : jangan pura-pura nanti lelah sendiri
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama