SUKA JAMBU ATAU YANG JAMBU JAMBU

SUKA JAMBU ATAU YANG JAMBU JAMBU | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. PC SUKA MAKAN JAMBU. Buah jambu. Jambu batu. Jambu air. Memang suka makan buah-buahan.  Menurun perangai babah dan arwah mama. Hantooo sangat-sangat.

En suami dah faham sangat. Jadi bila en suami ke mana-mana,  nampak ada buah-buahan,  mampu maka dibelinya. Macam tu juga babah. Bila PC yang ke mana-mana pun biasa buat hal yang sama juga. Happy!. Alhamdulillah. Mungkin daripada kecil PC kurang dibagi makan jajan. Makan je. Mama babah belikan je. Cuma sesekali. Kecuali.. bila ada sepupu balik kampung. Parah!.

Sambung cerita, en suami pegi isi minyak motor. Biasalah ada yang jual jambu batu. Apa lagi, dibelilah satu plastik. Lima biji. Bila tanya harga rahsia katanya. Hurmmmm. Yelah. Alhamdulillah. Semoga dilimpahi rezeki yang berkat dan deras bak air di telaga zamzam. Aamiin. Boleh la PC buat berbuka puasa. Syukur.

Cerita pasal jambu ni, tengah makan buah jambu teringat zaman dulu-dulu.. orang selalu sebut abang jambu. Rasa geli nak sebut. Lelaki yang mulus wajahnya gitulah. Ala ala baby face gitu. Kalau sekarang sebutnya handsome. Haaa betul tak. Zaman remajakan, selalu dengar kawan sebut. Mak mak cerita. Adoiiii. Ehhhh.. ya Allah. Apa kaitannya hingga perumpamaannya jambu ek. Agaknya jambu kan licin, shining gitu. Jambu air madu import kot la.  Habis ada juga jambu kena sengat seranggakan. Hurmmmm.

SUKA JAMBU ATAU YANG JAMBU JAMBU. Cukup buah jambu. Akhir zaman banyak yang menggoyahkan iman umat. Memang dari zaman dulu dah ada. Walau dah ada tegahan, sekarang kian menjadi dan sukar dibendung. Kalau dulu yang jambu jambu itu sekadar golongan maskulin yang menjaga luaran tapi niatnya lurus. Namun tidak sekarang. Beza jauh!. Hati-hati. Abang tetap abang. Kakak tetap kakak. Andai terlahir dengan dua jantina, pilih mana yang LEBIH DOMINAN. Rujuk pada pihak berwajib. SEMUA ADA SOLUSINYA. ADA JAWAPAN DALAM AL QURAN. 

NOTA PC  : sambung makan jambu batu.. 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama