CEMPEDAK GORENG LAGI

CEMPEDAK GORENG LAGI | Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang. Assalammualaikum semua. Hihi. KEMARUK CEMPEDAK GORENG. Selalu untuk sarapan pagikan. Ha kali ni cempedak goreng juga tapi untuk minum petang. Alhamdulillah. 

Kata babah. Ini buah terakhir untuk kali ni. Potek yang ada dipokok tu baharu besar macam jari kelingking. Tak tahu rezeki macam mana untuk kita. Mana yang ada ni makan dulu. Jangan membazir. Betul sangat-sangat. Apa lagi goreng la. Hahaha. Sepantas kilat la ibaratnya PC bancuh tepung nak goreng cempedak ni ha. 

Awal-awal pesan, bijinya jangan lupa kumpul. Nak rebus. Haaa. Bijinya pun manis. Serumah bau cempedak. Goreng separuh je. Lagi separuh simpan. Sambung makan esok pula.

Manis sangat-sangat. Syukur. Nikmat yang mana hendak kita dustakan. Tak ada!. Tak mampu pun nak menafikan nikmat dan rezeki. Alhamdulillah. Cuma kadangkala kurang untuk mengucap syukur. Padahal banyak nikmat dikecapi. Allahuakbar. 

Lama sangat tak beli buah cempedak. Kalau beli pun cempedak goreng di pasar malam. Tu pun beli sebiji dua. Boleh tahan juga harganya oi. Tapi ni dah lama tak membeli. Sesetengah pakar perubatan kata, manis dari buah-buahan pun bahaya. Yang ada kata okay je manisan dari buah-buahan ni. Entahlah. Yang penting berpada-pada dan ingat sendiri.

NOTA PC  : sediakan lagi kain pelikat lama-lama buat bungkus buah cempedak
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

Catat Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama